Scandal! Agenție acuzată că și-a lăsat turiștii pe drumuri. „Dacă v-ați luat vacanță prin această agenție mai bine nu mai plecați”
Un nou scandal în turismul românesc. Una dintre cele mai vechi agenții de turism, „Cocktail Holidays”, este acuzată că nu şi-a plătit colaboratorii - cum sunt, de exemplu, companiile aviatice şi hotelurile din destinaţiile turistice. Mai mult, zeci de turişti români au fost ameninţaţi că trebuie să evacueze locurile unde sunt cazați, deşi plătiseră pachetele de vacanţă. Agenția recunoaște problemele și promite să le rezolve.

Acuzațiile aduse Cocktail Holidays
Agenţia de turism a fost înfiinţată în anul 1993. Potrivit site-ului companiei, Cocktail Holidays colaborează cu peste 1.700 de parteneri de revânzare din întreaga ţară. Unele agenţii de turism revânzătoare spun că au fost nevoite să plătească din fonduri proprii cazările la hoteluri, care ar fi trebuit plătite de Cocktail Holidays.
Mai multe familii aflate în Tenerife, Spania, au aflat că de vineri, 29 august, nu mai au cazare, întrucât tour-operatorul de la care au fost achiziţionate pachetele de vacanţă nu a achitat hotelul. Președintele ANAT, Alin Burcea, al cărui adjunct este patronul „Cocktail Holidays” a dezvăluit amploarea scandalului.
”(...) Turiştii din Cipru, nu au fost plătite serviciile, turiştii au fost puşi să-l mai plătească o dată și în Tenerife. Despre astea ştim. Şi în Rodos, dar acolo au fost anunţaţi să nu plece Erau vreo 40 şi ceva de persoane pe Cipru, era vreo 30 pe Tenerife şi pe Rodos. Nu cred că sunt afectaţi mai mult de 400-500 de oameni”, a declarat Burcea pentru news.ro.
Reacția Asociației Naționale a Agențiilor de Turism
Alin Burcea, preşedintele ANAT, a recunoscut că touroperatorul Cocktail Holidays are probleme cu banii şi probabil urmează să îşi ceară insolvenţa. ”Este o agenţie veche, se întâmplă. Bad management există peste tot. Nu e cazul să facem o dramă că se întâmplă un faliment la doi ani la 2.400 de agenţii de turism. Problema nu este că are Cocktail Holidays probleme, e vorba de resurse gestionate mai mult sau mai puţin bine”, a precizat preşedintele ANAT pentru sursa citată
Burcea sfătuieşte turiştii care au cumpărat pachete de la „Cocktail Holidays” să verifice dacă au fost făcute plăţile către companiile aeriene şi către hotelurile unde urmau să fie cazaţi. Președintele ANAT acuză totodată Guvernul că nu a fost receptiv la propunerea agenţiilor de turism, privind înfiinţarea unui fond de garantare a agenţiilor de turism şi a altui fond de garantare pentru biletele de avion, măsurii pentru care e nevoie de acte normative.
„(...) Pe toţi oamenii ăştia care gestionează, de fapt de 35 de ani pe nimeni din Guvernele României, în frunte cu primul ministru, cu o singură excepţie în perioada Adrian Năstase, nu-i interesează absolut nimic despre turism. Deci această tragedie ar fi putut să fi o finalitat mult mai uşoară dacă exista Fondul de Garantare, toată lumea stătea liniştită. Acum, agenţiile de turism revânzătoare vor intra, ca de fiecare dată când s-a mai întâmplat, de două-trei ori, în vrie, or să înceapă să cumpere încă o data pachetele. Lucrurile astea vor degenera prost”, a pus punctul pe „i” Alin Burcea.
Reacția Cocktail Holidays
„Informăm turiștii, furnizorii de servicii și agențiile intermediare că traversăm o perioadă dificilă cauzată în principal de situația economică degradată a mediului de afaceri. Ne confruntăm cu un blocaj financiar temporar și depunem toate eforturile necesare pentru a redresa activitatea companiei în cel mai scurt timp posibil.
Echipa Cocktail Holidays analizează în prezent toate colaborările cu partenerii interni și externi, în vederea eliminării oricăror potențiale pierderi. Verificăm situația plecărilor în ordine cronologică și transmitem agențiilor partenere informații privind eventualele anulări, pentru ca turiștii să fie informați din timp. Pentru fiecare rezervare în parte, anunțăm punctual dacă serviciile sunt achitate sau nu, astfel încât fiecare turist sau agentie intermediară să cunoască exact situația.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat turiștilor și partenerilor noștri și îi asigurăm de întreaga noastră disponibilitate pentru a găsi cele mai bune soluții și pentru a onora angajamentele asumate. Facem și un apel la calm, în același timp. Înțelegem pe deplin situația dificilă creată clienților și partenerilor noștri și îi asigurăm că întețim eforturile pentru revenirea la normal a situației.
Suntem o afacere de familie, o afacere românească, pentru care întotdeauna a primat profesionalismul în breaslă, oferirea serviciilor turistice de calitate clienților săi și reputația. Informăm despre situația dificilă cu care ne confruntăm din respect pentru turiștii noștri, pe care i-am deservit cu profesionalism încă din 1993, anul înființării companiei noastre, și față de partenerii noștri români și străini, cu care avem relații solide de colaborare zeci de ani” a reacționat Dan Goicea, proprietarul „Cocktail Holidays”.



































