Schimbă pneurile de iarnă cu cele de vară! Iată 5 motive pentru care ar trebui să mergi la service!

Ultima actualizare:

    Anvelopele de iarnă se schimbă cu cele de vară când temperatura exterioară depăşeşte 7 grade Celsius
Anvelopele de iarnă se schimbă cu cele de vară când temperatura exterioară depăşeşte 7 grade Celsius

La temperaturi exterioare de peste 7 grade Celsius, anvelopele de iarnă ar trebui schimbate cu cele de vară. În caz contrar, rişti ca pneurile pentru sezonul rece să se erodeze şi, astfel, nu mai prezintă siguranţă în trafic. Specialiştii 4tuning.ro îţi spun motivele pentru care ar trebui să eviţi să circuli vara cu pneuri de iarnă.

O anvelopă de iarnă este făcută să funcţioneze când afară este frig. Mai precis, când temperatura exterioară este mai mică de 7 grade Celsius. Cu cât creşte mai mult temperatura, cu atât cauciucul din pneu se va întări. Compusul chimic din care este făcut un pneu diferă extrem de mult de la vară la iarnă. Anvelopele de iarnă sunt fabricate din compuşi care îşi păstrează elasticitatea pe timp rece. În schimb, se întăresc şi devin chiar rigizi când temperatura este înaltă.

Distanţa de frânare crescută. Studiile au demonstrat că un pneu de iarnă frânează un autoturism când afară sunt 30 de grade Celsius cu peste 2,5 metri mai departe faţă de un pneu de vară. Lucrurile stau şi mai prost când frânezi pe asfalt umed. Un pneu de iarnă, în astfel de condiţii, a oprit maşina, faţă de una dotată cu anvelope de vară, la o distanţă de aproximativ două lungimi de maşini.

Pneurile de iarnă sunt mai grele. E şi normal, fiind mai profilate şi având mai mult material. Dar de acest lucru îţi vei da seama la viteze mari. Şi, fiind vară, fiind cald, şansele să circuli cu viteză mare pe autostradă sunt mult mai mari faţă de anotimpul rece când eşti mai temperat, fiind gheaţă sau polei pe jos. La viteză mare vei observa că volanul îţi vibrează, roţile fiind echilibrate pentru o viteză redusă.

Cu penurile de iarnă pierzi adrenţă vara. Materialul din care este fabricat pneul devine rigid la căldură. Anvelopa lucrează pe asfalt prin frecare, profilul mulându-se cât mai bine pe suprafaţa de rulare. Dacă pneul este însă rigid, frecarea nu va mai fi eficientă.

Anvelopele de iarnă cresc şansele de acvaplanare a maşinii. Profilul pneurilor de iarnă este special gândit pentru gheaţă şi zăpadă, nu pentru apă. Anvelopa de iarnă nu reuşeşte să evacueze apa de pe asfalt la fel de repede ca una de vară, iar acest lucru se simte la o viteză de 60  km/oră.

Pneurile de iarnă prezintă risc crescut de explozie vara. În mers, de la frecarea cu aerul şi asfaltul pneul atinge temperaturi mai mari de 50 de grade. Cu cât viteza este mai mare, cu atât anvelopele se încălzesc mai mult. Însă una e să circuli când este iarnă şi pneul se răceşte şi alta este să circuli când afară sunt 35 de grade şi asfaltul are undeva pe la 60 de grade. Anvelopa de vară rezistă la astfel de temperaturi, pentru că aşa a fost gândită. În schimb, anvelopa de iarnă nu rezistă. Pereţii laterali, când temperatura este mai mare decât cea la care au fost făcuţi să reziste, încep să crape.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Persoană care trimite mesaje pe Whatsapp Foto Pixabay
image
image
image
image
image
image
Thassos, Grecia FOTO Shutterstock
prosoape jpeg
christian al VII lea jpeg
camera hotel png
Pestera Craniilor png
soferii in masina webp
Brezoi poza mare jpg
lacat bucatarie roman marea britanie 67958100 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net