Stațiunea de pe vremea lui Ceaușescu, construită pentru a deveni un punct turistic de elită, părăsită. Potențialul turistic al zonei este imens, dar e plin de hoteluri și vile abandonat
Stațiunea Vidra, aflată pe malul Lacului Vidra, este situată în apropierea Domeniului Schiabil Transalpina și cea mai înaltă șosea din țară. Cu mult timp în urmă, stațiunea era de interes național. A fost părăsită după Revoluție, rămânând un grup de hoteluri și vile abandonate, deși încă zona are un potențial turistic imens.
Stațiunea Vidra a fost părăsită în mare parte după Revoluție
Stațiunea montană Vidra, din Munții Lotrului, construită pentru a deveni un punct turistic de elită, a fost părăsită în mare parte după Revoluție, rămânând un grup de hoteluri și vile abandonate, deși potențialul turistic al zonei este încă semnificativ.
Acum, dintre brazii înalți se mai ridică doar ruina unui hotel care era pregătit în 1989 pentru a fi deschis, însă nu a mai primit niciodată turiști. Drumul care duce spre stațiune are încă bucăți din asfaltul turnat în urmă cu mai bine de 40 de ani. „Aici veneau copiii în tabără. Am primit o vedere cu vilele de aici de la o colegă”, își amintesc cei care au văzut stațiunea în perioada în care putea găzdui sute de turiști.
Din baza turistică nu a mai rămas aproape nimic
La doar câțiva zeci de metri de lacul Vidra, clădirile din stațiune, în frunte cu hotelul fără nume, alcătuiesc o imagine dezolantă. După zeci de ani de administrare sindicală, din baza turistică nu a mai rămas aproape nimic. „Aici venea Patzaichin cu lotul să se antreneze. Lacul e la trei minute distanță”, ne spune un domn care păzește câteva vile pe care sindicatele au încercat să le pună din nou în circuitul turistic.
„Până a început pandemia aveam deschis. Sunt 100 de locuri de cazare. Din pandemie s-a închis tot și nu am mai deschis”, povestește acesta, în timp ce își mângâie unul dintre cei trei căței care îi țin de urât.
Ce spune primarul localității
Primarul localității spune că are „mâinile legate” și nu poate face nimic. Sindicatele sunt cele care decid. „Nu se mai întâmplă nimic la Vidra. Sindicatele nu vor să dea în concesiune. Ei vor să facă parteneriat cu investitori. Nu vine nimeni să investească sute de milioane de euro ca să facă parteneriat cu sindicatele. Trebuie dat în concesiune pe 49 de ani.
Eu le-am drept de folosință acum un an (n.red. sindicatelor). Ei administrau clădirile, și terenul era al Primăriei. Le-am dat drept de folosință gratuit în ideea în care găsesc un investitor”, a declarat primarul Sebastian Năstăsescu Gabriel, pentru Digi24.ro.
În apropierea stațiunii Vidra se află Domeniul Schiabil Transalpina
Domeniul schiabil Transalpina este unul dintre cele mai frumoase domenii schiabile din țară. Investiția în instalații și în pârtiile de schi a fost mult timp parcă sabotată. Lipsa investițiilor în infrastructura rutieră care duce la domeniul schiabil a făcut imposibilă dezvoltarea zonei. Acum, drumul dinspre Petroșani, dar și cel dinspre Voineasa arată mai bine, dar în continuare turiștii sunt nevoiți, de cele mai multe ori, să vină și să plece în aceeași zi.
În zonă sunt doar câteva pensiuni, iar lipsa locurilor de cazare ar putea fi rezolvată prin amenajarea stațiunilor lăsate în paragină. „Sunt 2.800 de locuri de cazare care ar putea fi făcute în zonă, stațiunea Vidra și stațiunea Voineasa. Așa dezvoltăm și Domeniul schiabil Transalpina”, spune Sebastian Năstăsescu Gabriel, primarul din Voineasa.