Televiziunile de ştiri rămân pe primul loc în preferinţele românilor
România consumă televiziune pe pâine. Foarte mulţi români au chiar patru televizoare în gospodărie şi pretenţia pentru calitatea imaginii a crescut foarte mult. Un studiu realizat în România în luna aprilie de Mercury Research pentru Societatea Europeană de Satelit (SES) arată că românii sunt mari consumatori de televiziune liniară.
Mai mult de 17 % din gospodării au 4 televizoare în casă, iar 36 % au două televizoare. În ceea ce priveşte tipul televizoarelor, studiul arată că deşi românii mai au în casă aparate tv vechi, cu tub catodic - aprox 47% -, acestea nu mai sunt folosite. În schimb, 66 % din români au televizoare cu ecran plat şi 44 % au deja smart tv. România e una dintre puţinele ţări, arată acelaşi studiu, în care consumul de tv e încă în creştere.
"Suntem mari consumatori de tv, pentru că acesta este un mod uşor şi ieftin de a petrece timpul liber, de divertisment", a spus Mihai Ursoi - country manager SES ASTRA România, Bulgaria şi Republica Moldova, în cadrul conferinţei de presă organizată joi (6 iulie) la Observatorul Astronomic "Vasile Urseanu" din Capitală.
Studiul arată şi că 17% din români petrec mai mult de 7 ore în faţă televizorului în weekend, iar 34 % între 4 şi 6 ore, în schimb, în timpul săptămânii unul din doi români petrece 2-3 ore la tv şi cei mai mulţi preferă să butoneze o singură telecomandă. Pretenţiile în ceea ce priveşte calitatea imaginii tv au crescut foarte mult faţă de acum trei ani, când a fost realizat în România primul studiu asemănător. Astfel, pentru 72 % din români calitatea HD este foarte importantă.
"Aproximativ unul din trei români sunt abonaţi la servicii de televiziune prin satelit, într-o ţară unde penetrarea televiziunii cu plat depăşeşte 97 %. Calitatea foarte bună a imaginii şi sunetului fac din satelit prima alegere a pasionaţilor de sport, documentare şi filme", a mai spus Mihai Ursoi de la SES ASTRA. Canalele de ştiri sunt în continuare pe locul unu în topul preferinţelor de consum tv ale românilor, dar au pierdut ceva teren faţă de anul trecut, ajungând de la 81 % la 77 %. În schimb, canalele de audienţă generală şi divertisment au urcat treptat, an de an, având o creştere de peste 65 % în ultimii doi ani fiind preferate în 2017 de 3 din 4 români. Conform celui mai nou raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, numărul de gospodării care plătesc servicii de televiziune în România a ajuns la 7,3 milioane la finalul lui 2016.