Uite cum arată acum podul suspendat peste Dunăre! Va fi cel mai mare din România

Ultima actualizare:

Deasupra Dunării, la zeci de metri înălţime, muncitorii japonezi şi cei români au început una dintre cele mai periculoase operaţiuni pe podul suspendat de la Brăila. Lucrătorii montează primele piese ale căii de rulare, pe care vor circula maşinile, după finalizarea proiectului.

pod braila santier jpeg

Oficial, ceea ce se întâmplă acolo, sus, pe şantierul podului de peste Dunăre, se numeşte ”montarea clemelor de care vor fi agăţate cablurile verticale ce vor susţine calea de rulare a maşinilor”. La sfârşitul anului trecut a fost încheiată procedura de întindere a cablurilor principale, care au o grosime de mai bine de jumătate de metru şi, desfăşurate, sunt lungi de 81.000 de kilometri. Potrivit oficialilor de la Ministerul Transporturilor, în acest an a început instalarea grinzilor metalice la viaductele de acces şi a segmentelor de tablier metalic al podului. Pentru aceste lucrări de amploare vor fi folosite utilaje speciale şi o macara-gigant, de circa 600 de tone. Podul este considerat parte a ”Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa”, planificat a se realiza în perioada 2020–2030, şosea care face conexiunea între Nordul Munteniei, Sudul Moldovei şi Dobrogea.

Lucrătorii robotesc  de zor pe şantier. Foto: Facebook/Pod Suspendat Brăila
Lucrătorii robotesc de zor pe şantier. Foto: Facebook/Pod Suspendat Brăila

Pilonii, înălţime de 192 de metri

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării va fi podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Acesta va avea trei deschideri: o deschidere principală (1.120 de metri) şi două deschideri laterale - 489,65 metri pe malul Brăila şi 364,65 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. Pilonii au 192 de metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului.

Cel mai mare din România şi al treilea din Europa

Contractul pentru construirea podului a fost semnat la 15 ianuarie 2018, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ca beneficiar, şi asocierea Astaldi (Italia) – IHI Infrastructure Systems (Japonia), ca antreprenor. Podul de la Brăila va fi ultimul de pe Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră. Acesta va deveni cel mai mare din România şi al treilea din Europa. Specialiştii consideră că podul ar putea fi gata la finalul acestui an, iar întregul proiect - în 2030.

  Puteţi urmări ştirile Click! şi pe Google News!

image
image
image
image
image
image
litoral 1 mai jpeg
cafeneaua veche bucuresti jpg
batalie oarba mures jpg
Horia Constantinescu scaled webp
top10 art geronimo jpg jpeg
controlor tren jpg
postas greva jpg
Paine mucegaita jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net