Veste proastă pentru eMAG, Altex, Flanco și Samsung România. Motivul pentru care au primit o amendă uriașă
Patru dintre cele mai mari companii prezente pe piața din România au primit o amendă uriașă! Cei de la Consiliul Concurenței au decis să sancționeze eMAG, Altex, Flanco, cât și Samsung România, cu o amendă în valoare de 123 de milioane de lei. Motivația autorităților este că aceste companii ar fi participat la o înțelegere anticoncurențială pe piața comercializării telefoanelor mobile și a televizoarelor.
Potrivit celor de la observatornews.ro, această înțelegere între cele 4 companii ar fi fost pusă în aplicare în perioada 2019 – 2021. Amenzile aplicate de către cei de la Consiliul Concurenței au fost usturătoare. Practic, SEROM (adică Samsun România), a primit o amendă în valoare de 75.441.655 lei, în timp ce Dante Internațional (eMAG) a luat o amendă de 20.311.427 lei. Celelalte două companii au luat amenzi în valoare de 21.376.113 lei (Altex România), respectiv 6.223.580 lei (Flanco Retail).
„Înţelegerea anticoncurenţială a constat în fixarea preţurilor de revânzare a unor produse de către SEROM şi fiecare din partenerii săi comerciali, respectiv Altex, Dante şi Flanco, ceea ce a condus la limitarea capacităţii celor trei comercianţi cu amănuntul de a-şi stabili independent preţurile de revânzare.
Astfel, a fost restricţionată concurenţa la nivelul comerţului cu amănuntul, având efect asupra consumatorilor, care au plătit preţuri mai mari pentru anumite tipuri de televizoare şi telefoane mobile. Televizoarele şi telefoanele mobile reprezintă unele dintre cele mai importante produse electronice şi de comunicaţii”, au spus cei de la Consiliul Concurenței, potrivit sursei citate.
Amenzi uriașe pentru patru companii mari
Se pare că investigația celor de la Consiliul Concurenței a inclus și unele informații primite pe Platforma Avertizorilor de Concurenţă, unde astfel de încălcări ale legii pot fi raportate anonim. În plus, cei de la eMAG au și avut o reacție după implicarea autorităților.
„Am colaborat cu Consiliul Concurenței pe tot parcursul investigației și am pus la dispoziția autorităților, în mod transparent, toate informațiile necesare pentru clarificarea situației. Concomitent cu plata amenzii, ne vom concentra pe mai departe în a oferi clienților noștri servicii cu valoare adăugată care să îi ajute să economisească timp și bani și a le oferi experiențe bune în online”, au spus, conform sursei, reprezentanții companiei.