O maşină, 62 de difuzoare
Astfel, interiorul unui Audi Q7 a fost echipat cu nu mai puţin de 62 de difuzoare, astfel încât sunetul să fie format de unde care să „îmbrace" auditoriul 3600.
Parteneriat strategic
Alături de compania germană, în acest proiect au fost cooptaţi şi partenerii tradiţionali Audi, Bang&Olufsen şi Bose, precum şi Instistutul Frauhofer pentru Tehnologii Media Digitale IDMT diIlmenau, Germania.
Oamenii de ştiinţă ai acestor mărci cu bogată experienţă în domeniul audio au pus în practică un principiu fizic denumit Wave Field Synthesis (WFS) prin care efectul de sunet tridimensional nu se mai aude doar în punctul de intersecţie a două sau mai multe unde sonore, ci în întregul habitaclu al maşinii. Până acum, efectul stereo sau surround era creeat de difuzoarele stânga dreapta ale maşinii, ajutate eventual de un difuzor central.
Audi a montant un număr uriaş de difuzoare în maşină, astfel încât ele crează o undă sonoră de o anumită fază şi coerenţă temporală care să ofere tuturor pasagerilor aceeaşi senzaţie psihoacustică de sunet 3D. Inelul de difuzoare plasat în jurul scaunelor maşinii creează sunetele după un algoritm foarte complicat, furnizând o experienţă acustică foarte apropiată de modul în care sunetul este format în natură.
Practic fiecare undă sonoră care ajunge la urechile ascultătorilor este creată de mici surse de sunet, a se citi fiecare din cele 62 de difuzoare. Astfel, în loc să avem conuri acustice formate de patru sau şase difuzoare, avem un adevărat front de undă generat de conurile acustice a câteva zeci de difuzoare.
Supercomputere
Până acum această tehnologie era cunoscută din anii '80, însă nu putea fi pusă în practică din cauza limitării date de puterea de calcul a procesoarelor de sunet. Acum, pentru a controla coerenţa semnalului audio în habitaclul lui Q7, sunt necesare patru super computere echipate cu un sistem de operare dedicat bazat pe tehnologie Linux.