Oprescule, aşa ne-ai asfaltat străzile?
Oficial, nu mai au gropi şi sunt adevărate bijuterii asfaltice. În realitate sunt cimitire rutiere în care toţi intră, dar puţini ies.
Aceasta este concluzia reporterilor Click! după ce au verificat, pe teren, starea arterelor declarate drept OK de Sorin Oprescu.
Cele mai importante bulevarde ale Capitalei au fost asfaltate în perioada 2000-2004 şi încredinţate apoi unor firme de drumuri pentru întreţinere. Acest program a avut o durată de cinci ani şi se termină oficial în luna august.
"Peste 80 la sută dintre aceste artere nu mai au probleme", a declarat Sorin Oprescu, primarul Capitalei. Una dintre cele care oficial o duce bine este Şos. Alexandriei.
Drumul era însă ieri brăzdat pe mijloc de un imens şanţ, nesemnalizat, care obliga şoferii la cascadorii pentru a reuşi redresarea maşinilor. Drumari - nicăieri, doar într-un colţ trei utilaje zăceau abandonate.
Calea Griviţei- Gropile de pe această arteră sunt ca furnicile, fiind practic peste tot. Şoferii sunt nevoiţi să facă slalom pentru a circula prin zonă
Şi Calea Griviţei figurează drept o arteră întreţinută şi fără probleme. Aici se lucra ieri pe mijlocul străzii, dar gropile continuau să fie la ele acasă.
Tronau peste tot, fiind semnalizate doar de zgomotul surd făcut de maşinile care dădeau în ele. În sfârşit o altă arteră „reparată şi întreţinută", Bd. Bucureştii Noi, a fost cireaşa de pe tort. Aici, record de gropi.
Una mai mare decât cealaltă. În mai multe locuri, pe carosabil, am descoperit lucrări abandonate. Dar poate nu am înţeles noi bine ce înseamnă stradă reparată şi întreţinută.
Bd. Bucureştii Noi- Unul dintre cele mai importante drumuri ale oraşului era plin, ieri, de lucrări neterminate, deşi strada figura ca întreţinută
Bulevardele, în lucrări de întreţinere timp de 5 ani
Prin programul de întreţinere multianuală a principalelor bulevarde, demarat în anul 2005, Primăria Capitalei obliga firmele de construcţii să execute retuşuri ale asfaltului timp de cinci ani după realizarea lucrărilor de reabilitare.
Banii proveneau de la Banca Europeană de Investiţii şi erau destinaţi celor 40 de bulevarde incluse în program şi ajungeau la şase firme aflate sub contract cu edilii. Înţelegerea expiră la 31 august 2010, iar primarul Sorin Oprescu a anunţat deja că nu va prelungi acest program de întreţinere multianuală, ci că îl va regândi din temelii.