10 schimb─âri pe care e bine s─â le faci pentru o via╚Ť─â s─ân─âtoas─â

12 septembrie 2019
image
10 schimb─âri pe care e bine s─â le faci pentru o via╚Ť─â s─ân─âtoas─â

Alimenta╚Ťia ╚Öi stilul de via╚Ť─â au un rol important ├«n prevenirea cancerului. Doar 15% dintre cazurile de ├«mboln─âvire sunt de origine genetic─â. Un num─âr mare de bolnavi care nu sunt predispu╚Öi genetic s─â fac─â aceast─â afec╚Ťiune ar putea probabil s─â o evite dac─â ╚Öi-ar modifica obiceiurile cotidiene.

Cre╚Öterea num─ârului cazurilor de cancer are leg─âtur─â cu stilul de via╚Ť─â. Se estimeaz─â c─â o treime din aceste cazuri pot fi prevenite prin controlarea factorilor de risc: fumat, consum excesiv de alcool, alimenta╚Ťie dezechlibrat─â ╚Öi expunerea la radia╚Ťiile UV. Consumul excesiv de zah─âr ca ╚Öi de gr─âsimi ÔÇ×releÔÇť prezente ├«n cele mai multe produse din comer╚Ť a dezechilibrat obiceiurile alimentare ale oamenilor din ├«ntreaga lume. 22 de exper╚Ťi mondiali au publicat, ├«n numele Fondului Mondial de Cercetare contra Cancerului, FMRC, un raport privind modul de via╚Ť─â pe care fiecare dintre noi ar trebui s─â-l adopte, pentru a evita apari╚Ťia necru╚Ť─âtoarei boli. Raportul se bazeaz─â pe rezultatele a peste 7.000 de studii realizate ├«ntr-o perioad─â de 5 ani.

Iată cele 10 schimbări pe care să le faci în dietă

  • Practic─â zilnic o activit─â╚Ťi fizic─â 30 minute.
  • Evit─â excesului de kilograme, fiind indicat─â men╚Ťinerea indicelui de mas─â corporal─â la valori cuprinse ├«ntre 21 ╚Öi 23.
  • Evit─â b─âuturile dulci.
  • Limiteaz─â consumul de alimente cu aport caloric mare, ├«n special produsele cu zah─âr ad─âugat, s─ârace ├«n fibre sau bogate ├«n gr─âsimi.
  • Consum─â c├ót mai multe legume, fructe, cereale integrale ╚Öi legume uscate ÔÇô cantitatea recomandat─â este de 400 g pe zi.
  • Limiteaz─â consumul de carne ro╚Öie ╚Öi gras─â (de vit─â, porc, oaie) la 500 g pe s─âpt─âm├ón─â ╚Öi evit─â mezelurile, c─ârnurile afumate ╚Öi s─ârate.
  • Redu consumul de alcool. Femeile nu ar trebui s─â consume mai mult de 1 pahar de b─âuturi alcoolice pe zi, iar b─ârba╚Ťii, 2.
  • Evit─â consumul de alimente s─ârate ╚Öi de produse care con╚Ťin sare ad─âugat─â, precum chipsurile ╚Öi arahidele.
  • Nu abuza de suplimente alimentare.
  • Mamele ar trebui s─â-╚Öi al─âpteze bebelu╚Öii m─âcar ├«n primele 6 luni de via╚Ť─â.

Nutriterapia sau preven╚Ťia prin alimenta╚Ťie

Nutriterapie este o disciplin─â recent─â, care are ca scop consilierea persoanelor privind alimentele care scad riscul apari╚Ťie a cancerului. Printre alimentele cu propriet─â╚Ťi antitumorale, se num─âr─â: ceaiul verde (scade riscul de cancer colorectal, al vezicii urinare ╚Öi de prostat─â), varza ╚Öi broccoli (reduc inciden╚Ťa cancerului la s├ón), usturoiul (protejeaz─â ├«mpotriva cancerului digestiv), curcuma sau turmericul (╚Ťine departe cancerul digestiv ╚Öi al pielii), legumele ╚Öi fructele bogate ├«n betacaroten ÔÇô ardeiul gras, kiwi, coac─âzele, portocalele (protejeaz─â contra cancerului de esofag), legumele bogate ├«n acid folic ÔÇô spanac, linte, maz─âre (ofer─â protec╚Ťie contra cancerului de pancreas).

bianca dragusanu
BeFunky collage (10) jpg
catalin eva maruta jpg
Ce face si cum arata acum Liviu Arteni fostul sot al celebrei Israela Vodovoz 1024x576 webp
anda adam
anda adam png
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
Giovani Becali jpeg
1 pneumonie jpg jpeg
sorin oprescu
rau teleorman jpg
Elevii care vor medita┼úii, vor putea face acest lucru ├«n cadrul ┼čcolii
bnr jpeg