10 sfaturi pentru un somn odihnitor

image
Vei dormi bine dacă îţi vei "obosi" înainte creierul

Ai probleme cu somnul? Nu po┼úi adormi noaptea, iar diminea┼úa te treze┼čti foarte oboist? Psihologul Richard Wiseman citate de revista descoper─â.ro┬á ├«┼úi dau 10 trucuri pentru un somn odihnitor. Uite ce trebuie s─â faci!

1.   Lumina albastr─â a ecranelor dispozitivelor electronice precum tablete, smartphone, computer, perturb─â somnul, deoarece influen┼úeaz─â secre┼úia unui hormon numit melatonin─â, implicat ├«n controlul alternan┼úei somn-veghe. ├Änchide┼úi aparatele respective cu o or─â ├«nainte de culcare sau folosi┼úi ochelari speciali care s─â filtreze lumina albastr─â.

2.  ÔÇ×Obosi┼úi-v─âÔÇŁ creierul d├óndu-i ceva de f─âcut ÔÇô de exemplu, pentru fiecare liter─â a alfabetului, s─â se g├óndeasc─â la c├óte un animal al c─ârui nume ├«ncepe cu acea liter─â.

3.  Muta┼úi-v─â patul. V─â sim┼úi┼úi mai relaxa┼úi, mai ├«n siguran┼ú─â ┼či dormi┼úi mai bine dac─â patul este a┼čezat astfel ├«nc├ót s─â pute┼úi vedea u┼ča camerei. E un comportament dob├óndit prin evolu┼úie: o astfel de pozi┼úionare ├«n raport cu intrarea ├«n ├«nc─âpere ne ajut─â s─â percepem mai rapid un eventual pericol, d├óndu-ne timp s─â reac┼úion─âm.

4.  Preface┼úi-v─â c─â a┼úi c─âsca. Atunci c├ónd v─â purta┼úi ca ┼či cum a┼úi fi obosi┼úi, deveni┼úi somnoro┼či.

5. M├ónca┼úi o banan─â ├«nainte de culcare; con┼úine carbohidra┼úi care v─â vor ajuta corpul ┼či mintea s─â se relaxeze.

6.  Dac─â sim┼úi┼úi nevoia unui ÔÇ×pui de somnÔÇŁ ├«n timpul zilei, be┼úi o cea┼čc─â  de cafea chiar ├«nainte de a a v─â culca. Deoarece cafeaua ├«┼či face efectul cam ├«n 20 de minurte, v─â ve┼úi trezi foarte vioi.

7. Asculta┼úi o  muzic─â relaxant─â! V─â va ajuta s─â adormi┼úi.

8.  Dormi┼úi pe partea dreapt─â; cercet─ârile au ar─âtat c─â inima func┼úioneaz─â mai bine ├«n aceast─â pozi┼úie. Excep┼úie: femeile ├«ns─ârcinate e mai bine s─â doarm─â pe partea st├óng─â. Oricum, evita┼úi s─â dormi┼úi cu fa┼úa ├«n sus sau pe burt─â.

9.  ├Äncerca┼úi s─â r─âm├óne┼úi treji! Pare paradoxal, dar studiile arat─â c─â, ├«ncerc├ónd cu tot dinadinsul s─â st─âm treji, obosim considerabil. A┼čadar, ├«ncerca┼úi s─â ┼úine┼úi ochii deschi┼či ┼či concentra┼úi-v─â s─â nu adormi┼úi.

10. Pune┼úi-v─â ┼čosete. C├ónd v─â ├«ntinde┼úi ├«n pat, fluxul sangvin ├«n zona picioarelor se intensific─â. Dac─â ave┼úi picioarele calde, acest lucru v─â ajut─â s─â adormi┼úi. La nevoie, ├«ncerca┼úi s─â v─â ├«nc─âlzi┼úi picioarele purt├ónd ┼čosete noaptea.

5 carmen iohannis prima zi de scoala 4 jpg jpeg
Fulgy, fiul Vioricăi, s a certat cu vânzătoarele jpeg
alina ilan laufer jpeg
image png
https   www cancan ro wp content uploads 2022 06 A03I5577 scaled webp
plaje largite mamaia jpeg
BeFunky collage (40) jpg
Vladimir Putin FOTO AFP
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
protest carburant 30 iunie 2022 (6) jpeg
William ┼či Harry
Vladimir Putin FOTO AFP
plaje largite mamaia jpeg
6 front masini electrice poza mare jpg
5 carmen iohannis prima zi de scoala 4 jpg jpeg