Alimente bune de consumat toamna. Ce produse sunt de evitat pentru sănătate

Ultima actualizare:

    Lgeumele și fructele nu trebuie să lipsească din meniul zilnic, mai ales toamna
Lgeumele și fructele nu trebuie să lipsească din meniul zilnic, mai ales toamna

A venit toamna, astfel că ar fi bine să ne schimbăm obiceiurile alimentare. Pentru a avea o imunitate puternică, nutriționistul Gianluca Mech ne recomandă să consumăm multe legume, fructe, produse ce conțin grăsimi săntoase și să evităm pe cât posibil carnea roșie, untul, foietajele, alimentele procesate, dar și sarea.

Natura ne oferă în fiecare sezon produse sănătoase din care să alegem. Avem o mare varietate de opțiuni, inclusiv, toamna.

Este nevoie doar să știm din ce să alegem și cum ne ajută aceste alimente să avem un sistem imunitar puternic, iar tot organismul să funcționeze la nivel optim.

Și, bineînțeles, să ne dea energie zi de zi și să ne mențină o siluetă armonioasă.


    Nutriționistul Gianluca Mech ne recomandă să limităm toamna grăsimile de origine animală
Nutriționistul Gianluca Mech ne recomandă să limităm toamna grăsimile de origine animală

Important este să optăm pentru alimente cât mai aproape de starea lor naturală, proaspete sau gătite, și să le excludem pe cele procesate.

Doar câteva grame de brânză și carne roșie, pentru o inimă sănătoasă

”De exemplu, pentru o inimă sănătoasă, cu un nivel optim de colesterol sănătos, limităm grăsimile saturate, de origine animală, cum ar fi carnea roșie și brânza, la cel mult 9 grame pe zi. Pentru o tensiune arterială optimă, nu trecem de 1.500 de miligrame de sodiu pe zi, gătind mesele acasă și limitând alimentele procesate. Fibrele joacă un rol important în menținerea sănătății inimii. Consumați fructe, legume, cereale integrale și leguminoase pentru a atinge obiectivul de cel puțin 28 de grame de fibre pe zi”, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Pentru buna funcționare a întregului organism, toamna și în anotimpul rece, acesta recomandă:

  • Sursă de grăsimi sănătoase: somon, pește, nuci, semințe, avocado și ulei de măsline;
  • Fructe și legume de sezon: mere, pere, prune, gutui, roșii, morcovi, conopidă, sfeclă, ciuperci, cartof dulce, dovlecei;
  • Leguminoase: fasolea și lintea sunt o sursă excelentă de fibre, care reduc absorbția grăsimilor și ne menține colesterolul scăzut. În plus, sunt o sursă bună de protein. Încercați să le folosiți în locul cărnii de câteva ori pe săptămână. Dacă achiziționați fasole conservată, căutați opțiuni cu conținut scăzut de sodiu și clătiți-o înainte pentru a reduce sarea. Soia și lintea mai sunt alte opțiuni;
  • Cereale integrale: ovăz, quinoa, orz, orez brun, pâine integrală. Acestea sunt mai bogate în fibre și substanțe nutritive decât cerealele rafinate, cum ar fi făina albă și orezul alb;
  • Pește: somonul și tonul sunt deosebit de sănătoși, deoarece au un conținut ridicat de acizi grași omega-3, grăsime sănătoasă care ajută la menținerea nivelului de colesterol într-un interval optim.
  • Condimente: puteți îmbogăți gustul mâncărurilor cu  ghimbir, curcuma, scorțișoară, rozmarin, cimbru, busuioc sau mărar.

 Ce alimente sunt de evitat toamna

  • Grăsimi saturate: untul, brânza, carnea roșie și lactatele bogate în grăsimi. Consumate în exces, vor crește colesterolul și determină formarea mai multor plăci în arterele noastre;
  • Grăsimi trans: ele pot fi prezente în produse de patiserie (pateuri, plăcinte, foietajuri, aluaturi), de cofetărie (biscuiți, prăjituri), în produse de tip fast food, margarină, produse prăjite în ulei și în cele ambalate precum chipsuri, tortilla, etc;
  • Cele care conțin sare: sarea poate fi prezentă în exces în alimente de la care nici nu ne așteptam. În general o găsim în alimentele procesate, în cele congelate sau care presupun preparare la cuptorul cu microunde.

Citește și: 

Cele mai sănătoase alimente ale toamnei

image
image
image
image
image
image
Dinu Săraru Fopto Mediafax Toni Salabasev jpeg
pacific insula istock jpg
sofer pexels jpg
Dinu Sararu lansare carte Adela Marculescu jpg
bataie publica1 jpg
oameni mormant navalnii jpg
primele femei agent de circulatie din romania colaj facebook jpg
2 croissant jpg jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net