Alimente bune pentru sănătatea ochilor

17 iunie 2017
article img
Nucile conţin vitamina E, necesară pentru sănătatea ochilor

Probabil ai auzit că morcovii, alături de alte fructe şi legume de culoare portocalie, îţi protejează vederea şi susţin sănătatea ochilor. Într-adevăr, beta-carotenul din compoziţia lor ajută retina şi alte părţi ale ochiului să funcţioneze corespunzător. Însă calea către o vedere de vultur nu ţine doar de beta-caroten. Şi alte vitamine şi minerale sunt esenţiale.

Doi antioxidanţi foarte importanţi pentru vedere sunt luteina şi zeaxantina. Ei se găsesc în mod natural în retină şi în cristalin. O alimentaţie bogată în aceşti carotenoizi (cel puţin 6 mg pe zi) poate încetini degradarea vederii. Potrivit cesamancam.ro, ei au capacitatea de a diminua efectele negative ale luminii albastre asupra ochilor, reuşind să neutralizeze radicalii liberi formaţi în retină. Se găsesc în mai multe alimente. 

  • Frunzele verzi. Conţin luteină şi zeaxantină, nişte antioxidanţi care, potrivit studiilor citate de health.com, scad riscul de a dezvolta cataractă şi degenerescenţă maculară. Consumă mult spanac, salată verde, ştevie şi tot ce găseşti verde în piaţă. 
  • Ouăle. Gălbenuşul este o sursă importantă de luteină şi zeaxantină, în plus, conţine zinc, devenind astfel un aliment important, care poate preveni degradarea vederii.

Citricele şi fructele de pădure. Sunt bogate în vitamina C, care şi ea are puterea de a reduce riscul dezvoltării de cataractă şi degenerescenţă maculară. Vitamina C se mai găseşte în ardei gras, broccoli, varză de Bruxelles, pătrunjel, kiwi. 

  • Nucile şi migdalele. O altă vitamină importantă pentru sănătatea ochilor este vitamina E, conţinută de nuci şi de migdale. Un pumn de fructe oleaginoase îţi furnizează circa jumătate din doza zilnică de vitamina E necesară.
  • Peştele gras. Tonul, somonul, macroul, anşoa şi păstrăvul conţin un tip de acid gras (numit DHA) găsit în componenţa retinei tale. S-a demonstrat că niveluri scăzute de DHA sunt asociate de sindromul ochiului uscat. 
  • Carnea de curcan. Este bogată în zinc şi în vitamina B, ambele protejând ochii de apariţia cataractei. 
  • Fasolea, mazărea, lintea. Conţin zinc, un mineral care contribuie la eliberarea vitaminei A din ficat, astfel încât să poată fi folosită pentru menţinerea bunei funcţionări a ţesuturilor ochilor.