Alimente bune pentru s─ân─âtatea ochilor

17 iunie 2017
simeon stalpnicul png
Nucile conţin vitamina E, necesară pentru sănătatea ochilor

Probabil ai auzit c─â morcovii, al─âturi de alte fructe ┼či legume de culoare portocalie, ├«┼úi protejeaz─â vederea ┼či sus┼úin s─ân─âtatea ochilor. ├Äntr-adev─âr, beta-carotenul din compozi┼úia lor ajut─â retina ┼či alte p─âr┼úi ale ochiului s─â func┼úioneze corespunz─âtor. ├Äns─â calea c─âtre o vedere de vultur nu ┼úine doar de beta-caroten. ┼×i alte vitamine ┼či minerale sunt esen┼úiale.

Doi antioxidan┼úi foarte importan┼úi pentru vedere sunt luteina ┼či zeaxantina. Ei se g─âsesc ├«n mod natural ├«n retin─â ┼či ├«n cristalin. O alimenta┼úie bogat─â ├«n ace┼čti carotenoizi (cel pu┼úin 6 mg pe zi) poate ├«ncetini degradarea vederii. Potrivit cesamancam.ro, ei au capacitatea de a diminua efectele negative ale luminii albastre asupra ochilor, reu┼čind s─â neutralizeze radicalii liberi forma┼úi ├«n retin─â. Se g─âsesc ├«n mai multe alimente. 

  • Frunzele verzi. Con┼úin lutein─â ┼či zeaxantin─â, ni┼čte antioxidan┼úi care, potrivit studiilor citate de health.com, scad riscul de a dezvolta cataract─â ┼či degenerescen┼ú─â macular─â. Consum─â mult spanac, salat─â verde, ┼čtevie ┼či tot ce g─âse┼čti verde ├«n pia┼ú─â. 
  • Ou─âle. G─âlbenu┼čul este o surs─â important─â de lutein─â ┼či zeaxantin─â, ├«n plus, con┼úine zinc, devenind astfel un aliment important, care poate preveni degradarea vederii.

Citricele ┼či fructele de p─âdure. Sunt bogate ├«n vitamina C, care ┼či ea are puterea de a reduce riscul dezvolt─ârii de cataract─â ┼či degenerescen┼ú─â macular─â. Vitamina C se mai g─âse┼čte ├«n ardei gras, broccoli, varz─â de Bruxelles, p─âtrunjel, kiwi. 

  • Nucile ┼či migdalele. O alt─â vitamin─â important─â pentru s─ân─âtatea ochilor este vitamina E, con┼úinut─â de nuci ┼či de migdale. Un pumn de fructe oleaginoase ├«┼úi furnizeaz─â circa jum─âtate din doza zilnic─â de vitamina E necesar─â.
  • Pe┼čtele gras. Tonul, somonul, macroul, an┼čoa ┼či p─âstr─âvul con┼úin un tip de acid gras (numit DHA) g─âsit ├«n componen┼úa retinei tale. S-a demonstrat c─â niveluri sc─âzute de DHA sunt asociate de sindromul ochiului uscat. 
  • Carnea de curcan. Este bogat─â ├«n zinc ┼či ├«n vitamina B, ambele protej├ónd ochii de apari┼úia cataractei. 
  • Fasolea, maz─ârea, lintea. Con┼úin zinc, un mineral care contribuie la eliberarea vitaminei A din ficat, astfel ├«nc├ót s─â poat─â fi folosit─â pentru men┼úinerea bunei func┼úion─âri a ┼úesuturilor ochilor. 
kate profimedia 0692807495 jpg
Gabi B─âd─âl─âu jpeg
2vancea botez jpg
1alexandra stan mihai morar png
cub jojo admin gif
Victoria Beckham (4) jpg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
femeie care numara bani jpeg
calendar ortodox 2021 22 mai sfantul mucenic vasilisc png
variola
1 olena zelenska prima doamna a ucrainei jpg sotia lui volodimir zelenski razboi in ucraina copii 6 jpg jpeg
ambulanta
regina elisabeta (2) jpg