Cireșele, fructele care îți calmează sistemul nervos

Este sezonul cireșelor! Mici, dulci și roșii, aceste fructe îți fac cu ochiul de pe tarabe începând de la mijlocul lunii mai până aproape de sfârșitul verii. Însă, trebuie să știi că nu sunt doar delicioase, ci îți ajută organismul să lupte cu unele afecțiuni. 

femeie cirese jpeg
Cireșele te ajută și în dieta de slăbire FOTO: Shutterstock

Aceste fructe dulci şi colorate se numără printre alimentele cu cel mai scăzut conţinut de calorii, dar sunt și surse preţioase de substanţe nutritive, vitamine şi minerale. Cireşele pot înlocui cu succes ciocolata, bomboanele şi dulciurile rafinate, fiind alegeri inspirate la orice oră din zi, fie că e dimineaţă, prânz ori seară, potrivit csid.ro.

Antioxidanţii, mineralele, acidul elagic, vitamina C, vitamina A, bioflavonoidele, melatonina şi antiocianele fac din aceste fructe adevărate izvoare de sănătate.

  • Efect anticancerigen. Studiile avansate privind importanţa nutritivă a consumului de cireşe au relevat că, pe termen lung, aceste fructe au efect anticancerigen, graţie conţinutului crescut de antioxidanţi care luptă cu radicalii liberi şi protejează celulele din corp de acţiunea nocivă a acestora.
  • Antiinflamatoare. Pigmentul antocianic din cireşe, care dă culoarea roşie fructului, este recunoscut pentru efectele sale de reducere a inflamaţiilor şi a durerilor, reglează nivelul de colesterol din sânge şi trigliceridele şi reduce riscul de boli de inimă şi diabet. De asemenea, poate avea efecte miraculoase şi asupra creierului, prevenind instalarea unor boli neurodegenerative cum sunt demenţa sau boala Alzheimer.
  • Antioxidant. Melatonina este un antioxidant excelent pentru calmarea sistemului nervos şi este utilă în caz de insomnii, nevroze, stări de anxietate şi migrene. Deci, dacă vrei să adormi mai repede este suficient să mănânci câteva cireşe.
  • Reglează bătăile inimii. Mineralele precum potasiul, fierul, cuprul, zincul, cuprul şi manganul ajută la păstrarea unui ritm cardiac normal şi sunt elemente cheie pentru un transport eficient al substanţelor nutritive către organele vitale.
  • Hidratant. Vitamina A din compoziţia cireşelor este excelentă pentru piele deoarece conţine mult betacaroten, nutrient necesar pentru un sistem imunitar puternic şi o piele strălucitoare. Cireşele conţin până la de 20 de ori mai mult betacaroten decât căpşunele sau afinele. 
  • Ajută la slăbit. Cireşele conţin peste 75% apă, trăsătură care le face ideale în curele de slăbire, deoarece au puţine calorii (63 calorii la 100 grame), previn deshidratarea, conferă senzația de sănătate, graţie fibrelor solubile din compoziţie, şi scad nivelul de colesterol negativ din organism.  
  • Întăresc firele de păr. Vitaminele B și C conținute de cireșe sunt un adevărat ajutor al podoabei capilare. Așadar, dacă ai părul fragil și lipsit de strălucire, este recomandat să consumi cireșe din plin, pentru că acestea pot ajuta în restabilirea sănătății părului, prin fortificarea foliculilor de păr și menținerea unul nivel de hidratare optim al scalpului.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro

gabi badalau evenimente jpg
peter imre corina dănilă jpg
image png
646x404 (1) jpg
Peter Imre, ospătar   galerie foto jpeg
BeFunky collage (46) jpg
printul paul 1 jpeg
paula seling 0 jpeg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
646x404 (1) jpg
stranut raceala femeie batista jpeg
BeFunky collage (46) jpg
cazare cluj untold jpg
ILUSTRATIE BENZINA 05 002 INQUAM Photos Octav Ganea jpg
printul paul 1 jpeg