Cură de vitamine cu portocale


    Consumă cel puţin o  portocală pe zi şi vei  avea un tonus mai bun,  iar răcelile te vor ocoli
Consumă cel puţin o portocală pe zi şi vei avea un tonus mai bun, iar răcelile te vor ocoli

Te simţi apatică şi lipsită de energie? S-ar putea să suferi de pe urma lipsei de vitamine! Cum portocalele şi mandarinele sunt pe toate galantarele iarna, nu ezita să incluzi în dieta zilnică măcar o portocală. Află care sunt beneficiile ei din noul număr al revistei „Click! pentru femei“!

Te feresc de răceli

În această perioadă, când avem de-a face cu agresiuni microbiene şi virale, cu oboseală şi frig, avem nevoie mai mult ca oricând de substanţele nutritive oferite de portocale. Un fruct mediu (150-180 g) acoperă practic toată cantitatea de vitamina C recomandată zilnic unui adult (80 mg).  Această vitamină este foarte importantă pentru sistemul imunitar, pentru că stimulează formarea anticorpilor în organism. 

Te energizează

Portocala are un aport energetic de 450 kcal/100 g. Un singur pahar de suc proaspăt, consumat la micul dejun, stimulează activitatea cerebrală şi menţine tonusul organismului pe tot parcursul zilei. Cu toate acestea, nu se recomandă să bei sucul pe stomacul gol. Cel mai bine e să începi micul dejun cu o felie de pâine unsă cu unt sau cu brânză, cu un bol cu cereale, ceai şi abia la final te poţi delecta cu un pahar de suc. Totul ţine de asimilarea zahărului, care este mai rapidă dacă vei consuma doar sucul.  Este mai bine să consumi fructul după absorbţia zahărului lent conţinut în cereale sau pâine. De asemenea, nu se recomandă să mănânci o portocală înainte de a merge la culcare, pentru că efectul ei energizant te va împiedica să dormi. 

Stimulează digestia

Portocala stimulează tranzitul intestinal şi producţia de suc gastric, îmbunătăţind digestia. Astfel, facilitează o mai bună asimilare a substanţelor nutritive din alimente. De aceea, consumul unei portocale, după o masă copiasă, este chiar binevenit. Chiar dacă au un gust acrişor, portocalele au un efect alcalin în organism şi contribuie la creşterea nivelului de oxigen din sânge. 

Reduc riscul de diabet

Fibrele solubile din compoziţia fructului, cele care reglează tranzitul intestinal, au şi alte efecte benefice: reduc atât riscul instalării bolilor cardiovasculare, cât şi a diabetului. Pulpa de portocală are şi proprietăţi antihemoragice, laxative şi depurative.

Mihaela Borcea 9 jpg
8 boca arsenie  jpeg
FotoJet jpg
cub ioana ilie nastase png
cub theo rose anghel damian png
mihai voropchievici jpg
transylvania 3902156 1920 jpg
eticheta alimente jpg
Rica Raducanu
Virgi Iantu, FOTO TVR IMG 1444 jpg
image
image
image
image
16 foto 1   case antipirati jpg
FotoJet (1) jpg
romania 1894741 1920 jpg
transylvania 3902156 1920 jpg
8 boca arsenie  jpeg
calendar ortodox 2021 27 noiembrie sfantul mare mucenic iacob persul jpeg