Dieta ta de vreme rece


    Nutriţioniştii au întocmit o listă  a alimentelor care ajută corpul  să facă faţă temperaturilor scăzute
Nutriţioniştii au întocmit o listă a alimentelor care ajută corpul să facă faţă temperaturilor scăzute

În sezonul rece, organismul nostru trece în mod natural printr-o reacţie de adaptare, are alte sensibilităţi, alte nevoi. Prin urmare, şi alimentaţia trebuie să fie adecvată, astfel încât să susţină acest efort. Iată ce ne recomandă medicii să punem pe masă.

Fructe şi legume care întăresc imunitatea. Iarna este anotimpul în care se testează la maximum capacitatea noastră de apărare şi răspuns la virusurile de sezon. Pentru a fenta gripa şi răcelile, trebuie să avem o imunitate bună. Ea se întăreşte printr-un aport consistent de vitamina C şi antioxidanţi. În fiecare dimineaţă, ia un sirop vitaminizant pe bază de echinacea, propolis, cătină, sau ia câte o lingură de cătină cu miere. Îţi mai poţi face sucuri proaspete din citrice sau smoothie-uri cu sfeclă roşie, mere, morcovi, ghimbir, fructe de pădure, kiwi şi banane. Mănâncă multe Legume şi verdeţuri, de la broccoli, ceapă, usturoi, morcovi până la banalul pătrunjel, care e o sursă foarte bogată în vitamina C.

Iaurturile şi murăturile refac flora intestinală. Această floră e adesea afectată de medicamentele pe care le luăm, de alcool sau de mesele consistente şi nesănătoase. Când se întâmplă acest lucru, scade şi imunitatea. Iaurturile naturale, murăturile, polenul crud, merişoarele, ceapa şi usturoiul au puterea de a reface flora instestinală.  Alimente care scad inflamaţia. „S-a demonstrat că fibrele solubile prezente în citrice, mere, morcovi, fasole verde şi ovăz ajută la scăderea inflamaţiei şi apără organismul împotriva infecţiilor. Vitamina D are rol în combaterea infecţiilor şi menţinerea unui sistem imunitar sănătos, ea fiind prezentă în peşte de calitate, ficat de vită sau gălbenuş de ou”, spune dr. Luminiţa Florea, medic specialist diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice.Alimente cu valoarea nutritivă mare. Ele sunt importante în sezonul rece. Ne referim aici la proteinele de bună calitate (se găsesc în carne albă slabă, peşte şi derivate, în ouă, lactate şi brânzeturi, boabe de soia, leguminoase, ciuperci, fructe oleaginoase).Supa de pui face minuni atunci când eşti răcit. Inclusiv medicii recunosc că este un aliment minune folosit de sute de ani în tratarea răcelilor. Ea conţine un aminoacid numic cisteină (eliberat odată cu gătirea cărnii de găină sau de curcan) care acţionează ca un adevărat antibiotic şi antiviral natural.

Alimente care dau energie. Sunt cele cu glucide integrale, nerafinate, ce furnizează energie de durată: pâine integrală, seminţe, cereale integrale, orez brun, hrişcă, mei, quinoa, legume şi leguminoase cu amidon.Grăsimi naturale care protejează inima. Alternanţa cald/rece supune inima unui efort mare de adaptare, avertizează Alina Teodoru, medic de familie. De aceea, hipertensivii, cei cu tulburări circulatorii şi cei cu afecţiuni cardiace prezintă în sezonul rece un risc mai mare de a face un infarct de miocard, crize de angină pectorală sau accident vascular cerebral. Grăsimile din uleiuri vegetale (de măsline, cânepă) şi din oleaginoase crude (nuci, alune, migdale, caju, fistic, seminţe) sunt extrem de benefice, deoarece protejează vasele de sânge şi inima.

simeon stalpnicul png
cub Kirstie Alley
alin oprea logodna medana 4 jpg
serial wednesday jpg
zodia care nu a primit nimic de mos nicolae jpg
concediu ingrijirea copilului jpg
foto1 ultimul sateanB jpg
michael kutcher and ashton kutcher jpg jpeg
tata teo (3)B jpg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
Top 20 cele mai bune gadgeturi pe care le poți oferi cadou, sursă foto: Pixabay
idei de cadouri cu un buget de 100 de lei jpg
Structura anului școlar 2023  Cum vor învăța elevii
concediu ingrijirea copilului jpg
foto1 ultimul sateanB jpg
shutterstock 2097257428 jpg