Știți că hrana este un protector important pentru acuitatea vizuală?


    Consumul de peşte gras, de două ori pe săptămână, (somon sau ton, bogați în  Omega 3), protejează ochiiFoto: pixabay.com
Consumul de peşte gras, de două ori pe săptămână, (somon sau ton, bogați în Omega 3), protejează ochiiFoto: pixabay.com

Cercetările realizate de oamenii de știință britanici precizează că hrana este un factor esenţial care influenţează sănătatea ochilor și îmbunătăţește acuitatea vizuală. Consumul de peşte gras, de două ori pe săptămână, (somon sau ton, bogați în Omega 3), protejează ochii de factorii externi care-i obosesc şi-i agresează și micşorează riscul degenerării acuităţii vizuale, spun specialiştii.

Oamenii de  ştiinţă britanici au ajuns la această concluzie monitorizând obiceiurile alimentare a 3000 de persoane pe parcursul a opt ani. Studiul, care prezintă concluziile specialiştilor referitoare la rolul protector al consumului de somon sau de ton asupra vederii, a fost publicat în Jurnalul Britanic de Oftalmologie. Mai mult, susțin specialiștii, dacă dieta cu peşte gras este completată de un regim sărac în hidrocarburi, există şansa ca riscul bolilor la nivelul ochilor să scadă cu 50%.           

Antioxidanții reduc riscul de degenerare maculară și cataractă

Referindu-se la hrana benefică pentru sănătatea ochilor, la antioxidanţi, în special la luteină şi la  Vitamina B6, aceste substanțe  reduc riscul de degenerare maculară şi de cataractă, susţine Jennifer K. Nelson, profesor de nutriţie la Mayo School of Health Sciences în Rochester din SUA.

Fructele și legumele sunt alimente prietenoase pentru ochi

Totodată, din categoria alimentelor prietenoase pentru ochi fac parte şi fructele şi legumele, surse excelente de Vitamina C şi E, în special legumele verzi, cum ar fi spanacul, care conţine şi un bonus constând în luteină, susţine profesorul Jennifer K. Nelson.

Carbohidrații rafinați  și apariția degenerării maculare

Specialiştii atrag atenţia asupra faptului că o cantitate prea mare de carbohidraţi rafinaţi, cum ar fi orezul alb, pâinea albă sau pastele cresc riscul apariţiei degenerării maculare. Aceste alimente au şi un indice glicemic mare, ceea ce înseamnă că sunt transformate repede în glucoză sau în zahăr în sânge. De aceea, specialiştii ne recomandă  să alegem pâinea şi pastele din cereale integrale, iar orezul să fie brun.

cub horoscop 1 gif
foto 1   Marian Olteanu si Denis Hanganu bataieB jpg
Dana Savuica si sora Gabriela, foto OK jpg
shutterstock 2211785457 jpg
dorobantu mana jpg
shutterstock 450568075 jpg
sharoma tzanca uraganu jpg
cornel ciupercescu captura youtube jpg
iuri kovalciuk jpg
Submarinul Cetus  FOTO Guvernul Britanic png
image
image
image
image
Culoarea anului 2023 - Viva Magenta, sursă foto: Captură Instagram Pantone
calendar ortodox 2021 5 decembrie sfantul cuvios sava cel sfintit jpeg
shutterstock 2211785457 jpg
foto3 timisoara INQUAM Photos Virgil Simonescu jpg
shutterstock 450568075 jpg
sharoma tzanca uraganu jpg