Testele Euro NCAP, episodul 2 - impactul lateral

Ultima actualizare:

Procedura constă în lovirea uşii şoferului cu o barieră deformabilă mobilă ce are o viteză de 50 km/h. Gradul de protecţie se determină cu ajutorul unui manechin poziţionat pe scaunul şoferului. Altfel este greu de judecat gradul de protecţie oferit de maşină.

Din 2009 a devenit obligatoriu un alt tip de test, aşa numit „pole test" sau testul stâlpului. Maşina este propulsată în lateral cu o viteză de 29 km/h, spre un stâlp rigid. Acesta este suficient de îngust pentru a penetra serios caroseria. În acest tip de impact se urmăreşte în special gradul de vătămare la nivelul capului, dar şi al altor regiuni ale corpului, precum pieptul şi abdomenul.

În cazul impacturilor laterale, un rol important în protejarea ocupantului o are structura caroseriei, iar airbag-urile laterale (toracice şi pentru cap) sunt vitale deoarece din cauza forţelor persoana de pe scaun va lovi cu capul fie geamul lateral, montantul uşii, fie stâlpul. De aceea existenţa airbagurilor laterale poate face diferenţa între viaţă şi moarte.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
venice 2855264 1280 jpg
cozi ceausescu jpg
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net