Totul despre pensii: reconstituirea arhivei vizează doar vechimea
Sunteţi pensionat şi aveţi o problemă? Reprezentanţii Casei Naţionale de Pensii răspund, prin intermediul ziarului, întrebărilor dv. Ne puteţi trimite întrebările dv. la adresa str. Fabrica de Glucoză nr. 21, sector 2.
Aurora Hurmuz: Am întâmpinat o problemă legată de modul în care apare menţiunea grupei de muncă în cartea de muncă.
Funcţionarul de la personal spune ca expresia regăsită în lege nu e suficientă şi că trebuie să apară cu coeficient, numar fix de ani, luni şi zile. În cartea de muncă apar trepte de salarizare şi un singur spor răzleţ care nu are legatură cu grupa de muncă.
CNPAS: În situaţia persoanelor în ale căror carnete de muncă există înregistrări ale activităţilor desfăşurate în gr.I sau a II-a de muncă, dar care nu pot fi valorificate din cauza unor vicii de formă sau de fond, înlăturarea acestora se poate face numai în baza adeverinţelor întocmite şi eliberate în conformitate cu prevederile Ordinului nr.590/2008, publicat în MO nr.665 din 24 septembrie 2008.
Marcel Olar: Soţia a lucrat la spitalul din Constanţa în două perioade. Înainte de 1970 şi după 1970. Perioada de după 1970 a fost recunoscută la recalculare, iar cea de dinainte nu.
CNPAS: Casa de Pensii nu are competenţe în ceea ce priveşte emiterea sau intervenţia pe langă diferite instituţii în scopul eliberarii de acte care sa facă dovada perioadelor lucrate.
În cazul în care se dovedeşte cu acte că arhivele au fost distruse, se poate solicita reconstituirea cu martori a activităţii desfăşurate pentru persoanele care au depus activitatea pe baza unui contract de muncă. Reconstituirea vizează, însă, doar vechimea în muncă, nu şi veniturile.