„Oul de iarnă”, vândut cu 30 de milioane de dolari! Obiectul a fost realizat în 1913
„Oul de iarnă” creat de firma de bijuterii Fabergé s-a vândut zilele trecute în timpul unei licitații Christie's din Londra pentru un record de 30,5 milioane de dolari, inclusiv comisionul casei de licitaţii. Fabergé este celebră pentru ouăle sale de lux, realizate manual pentru familia imperială rusă.
Oul de 10 cm a fost comandat în 1913 de Ţarul Nicolae al II‑lea pentru mama sa, ţarina Maria Feodorovna, ca dar de Paşti. A fost unul dintre cele două ouă create de designerul Alma Pihlova, al doilea este în proprietatea familiei regale britanice. Preţul obţinut depăşeşte recordul anterior de aproape 12 milioane de dolari, stabilit în 2007 pentru un ou Fabergé creat pentru familia Rothschild.
„Oul de iarnă”, ornat cu 4.500 de diamante
Prețul impresionant reflectă cât de rare au devenit Ouăle Imperiale ale Casei Fabergé, niciun exemplar nefiind scos la licitație de peste 23 de ani. Celebră casă de bijuterii din Sankt Petersburg a creat doar 50 de astfel de ouă, iar „Oul de iarnă” este unul dintre cele șapte exemplare aflate încă în posesia colecționarilor privați. Restul ouălor fie s-au pierdut, fie sunt păstrate în muzee sau instituții, conform CNN.
„Oul de iarnă” este realizat din cristal sculptat și este decorat cu un model de fulgi de zăpadă din platină și 4.500 de diamante mici. În interior, un coş cu flori de cuarţ simbolizează primăvara, fiecare floare fiind împodobită cu pietre preţioase.
Margo Oganesian, șefa departamentului de artă rusă de la Christie’s, a afirmat că prețul record „reconfirmă importanța durabilă” și „raritatea și strălucirea a ceea ce este considerat pe scară largă una dintre cele mai remarcabile creații ale casei Fabergé, atât din punct de vedere tehnic, cât și artistic. Aceasta a reprezentat o oportunitate excepțională și istorică pentru colecționari de a achiziționa o lucrare de o importanță fără egal.”
Designul „Oului de iarnă” a fost, lucru neobișnuit pentru acea perioadă, creația unei femei, Alma Pihl. Se spune că Pihl, nepoata bijutierului-șef al casei Fabergé, Albert Holmström, a conceput ideea după ce a observat cristale de gheață formându-se pe o fereastră lângă banca ei de lucru din atelier.