Ce mare companie aeriană europeană își acoperă avioanele cu piele de rechin sintetică și de ce
Aeronavele echipate cu piele de rechin sintetică au efectuat până acum peste 100.000 de ore de zbor din momentul în care au primit acest material solzos. Lufthansa, cea mai mare companie aeriană din Germania, experimentează utilizarea acestui material sintetic care imită pielea de rechin pentru a face avioanele sale mai aerodinamice, ca parte a eforturilor sale continue de a reduce emisiile de carbon.
Explicația folosirii AeroSHARK- pielea de rechin sintetică
Această piele de rechin sintetică, denumită AeroSHARK, este deja folosită pe mai mult de 12 aeronave deținute de Lufthansa și de companiile sale aeriene subsidiare, care au zburat colectiv peste 100.000 de ore echipate cu acest material solzos, potrivit companiei, citată de Futurism.
Rezultatele au fost mai mult decât promițătoare, iar compania a anunțat că va echipa cu pielea de rechin sintetic, un material sub forma unor nervuri extrem de subțiri, alte patru avioane Boeing 777-200ER operate de Austrian Airlines.
De ce piele de rechin
Este bine cunoscut faptul că pielea de rechin este abrazivă, întocmai ca șmirghelul, din cauza solzilor mici în formă de V numiți denticule dermice.
Această proprietate este și ceea ce face ca pielea de rechin să fie atât de eficientă pentru înot.
Pe lângă forma lor, denticulele beneficiază și de orientarea lor uniformă spre partea posterioară a rechinului, ceea ce face ca mișcarea înainte să fie mult mai fluidă, explică sursa citată.
Ce avantaje aduce aeronavelor pielea de rechin sintetică
Patru avioane de pasageri Boeing vor fi acoperite cu aproximativ 836 de metri pătrați de nervuri AeroSHARK, ceea ce se așteaptă să reducă rezistența aerodinamică cu aproximativ 1%.
Poate că nu pare mult, dar chiar și această mică marjă va face o diferență semnificativă pe parcursul mai multor zboruri.
Compania aeriană susține că, pe parcursul a patru ani, fiecare avion va economisi aproximativ 8.300 de tone de emisii de CO2, echivalentul a 46 de zboruri de la Viena la New York.
În plus față de cele patru noi aeronave, Lufthansa intenționezează să echipeze cu tehnologia de piele de rechin alte 17 avioane: 12 Boeing 777-200ER operate de SWISS, un Boeing 747-400 Lufthansa și patru avioane de marfă 777F Lufthansa Cargo.
Totuși, omenirea mai are multe de înțeles în eforturile sale de a împrumuta de la aceste creaturi.
Varietate de factori, cum ar fi forma, dimensiunea și distribuția denticulelor pot influența modul în care acestea reduc rezistența.
Pe de altă parte, orice combinație a acestor variabile poate produce rezultate extrem de diferite, mai ales când efectele sunt transplantate din mare în aer.