Haos în aviație. Pasagerii, în pericol? Piloții abia mai fac față
În Marea Britanie, a izbucnit un scandal în urma unor acuzații făcute de câțiva piloți ai unei companii private de transport aerian, foarte populară și pe piața din România.
Publicația Mirror, din Marea Britanie, a intervievat câțiva piloți veterani ai Wizz Air despre nemulțumirile acestora, iar informațiile prezentate au indicat o situație care ar putea deveni periculoasă.
Piloții zboară, deși sunt epuizați
Aceștia au reclamat faptul că piloții sunt epuizați, fiind solicitați de companie să își facă datoria depășindu-și limitele. Oboseala acumulată, fără un program corespunzător de odihnă, poate să ducă la anumite greșeli cu urmări tragice.
„Atitudinea această ex-sovietică a companiei funcționează cu cei tineri. Ei execută ce li se cere. Pentru persoane din România sau Bulgaria e mai avantajos să accepte așa ceva decât să lucreze într-o fabrică de acolo, în ciuda salariului ridicol”, le-a declarat pilotul botezat de jurnaliștii britanici Andrew.
Însă, cea mai gravă acuzație lansată de acesta a ținut de siguranța zborului. Pilotul a spus că el își respectă planul de odihnă, însă, ar exista colegi de-ai lui sunt gata să zboare atunci când li se cere, chiar dacă nu sunt 100% apți din punct de vedere fizic sau mental.
Citește și: Grijă mare, înainte de vacanță! Unde se stă la coadă pentru ieșirea din țară
„În materie de siguranță a zborului, regulile sunt aceleași. Nu se poate face rabat de la siguranță într-o industrie care a fost perfecționată în urma erorilor și a accidentelor apărute. Dacă un pilot ajunge la manșă fără să fie apt, este foarte grav. Iar compania știe foarte bine acest lucru pentru că renumele lor este în prima linie.
Când are loc un incident, se vorbește despre compania implicată. Dacă situația reclamată de britanici este reală și există piloți care trec peste regulamente, cei care au reclamat aceste lucruri ar trebui să alerteze autoritățile competete care pot cerceta planurile de zbor.
Aceste lucruri nu pot fi ascunse atât de ușor”, a spus pentru Click! un pilot român, căruia nu-i putem divulga identitatea, din cauza clauzei de confidențialitate încheiată între acesta și angajator.
Piloții români spun că situația e generalizată
Click! a discutat, de asemenea, și cu alți piloți veterani din România, familiarizați cu problemele domeniului. Răspunsurile lor au indicat aceeași cauză, lipsa personalului.
„Piloții de la Wizz, din Marea Britanie au fost ceva mai vocali, dar situația aceasta e în întreaga industrie, nu e o particularitate a lor. În pandemie, unele companii au redus salariile, altele au disponibilizat. Toți, însă, au avut o activitate redusă sau chiar încheiată”, a explicat pentru Click! un pilot de linie din România.
„Când pandemia s-a încheiat, cererea pentru transporturi aeriene a fost atât de ridicată, încât companiile, deja subdimensionate ca personal, nu au reușit să satisfacă nevoile clienților. A fost și este un val, greu de gestionat. Vor mai apărea situații neplăcute și curse anulate sau întârziate, pentru că redresarea nu se poate face atât de rapid. Nu doar liniile aeriene sunt afectate, ci întreaga industrie, aeroporturi sau companii de handling”, ne-a dezvăluit alt pilot român.
Citește și: Proprietarul avionului „fantomă”: „L-am vândut unor români sau ucraineni”
Într-adevăr, situația se confirmă, dacă răsfoim un pic știrile din ultima perioadă. În România, cel puțin, aglomerația din aeroporturi a devenit ceva obișnuit. Cum problemele vizează mai mulți jucători din piață, atunci când situațiile se intersectează se ajunge la momente greu de gestionat.
Pe 18 iunie, de exemplu, mai mulți pasageri au rămas blocați în Aeroportul Henri Coandă, care deservește Capitala și județele din proximitate. Situația a apărut după ce cursa Ryanair 8735 a trebuit reprogramată, situația fiind cauzată de lipsa personalului navigant, piloți și însoțitoi de bord. Zborul a fost reluat ziua următoare.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro