Nu mai confundați recepția cu baia și nu vă mai sărutați în piscină. Gesturile pe care hotelurile nu le mai tolerează

1 iulie 2025 7:44   Internațional
Ultima actualizare:

Tot mai mulți turiști confundă vacanța cu lipsa oricăror reguli de conduită. Gesturi precum săruturile pasionale în piscină, coborâtul în halat la recepție sau vorbitul tare la telefon, de multe ori pe video, au devenit obișnuințe deranjante în hotelurile din stațiuni intens frecventate de turiști români.

Personalul, însă, nu mai trece cu vederea aceste abateri. Tot mai multe unități impun discret reguli de comportament și chiar sancțiuni. Efortul de a menține eleganța și confortul se transformă într-un adevărat test de răbdare pentru angajați.

Eticheta pierdută în vacanță

Vacanța înseamnă relaxare, dar pentru unii turiști aceasta devine pretext pentru comportamente nepotrivite. Potrivit unui sondaj realizat de Hotels.com, cel mai deranjant obicei este mersul desculț în spațiile comune ale hotelului – 94% dintre respondenți au spus că este inacceptabil.

Imediat după urmează coborâtul în halat de baie la recepție, o atitudine considerată jenantă de 92% dintre cei chestionați. Săruturile și manifestările de afecțiune în piscină sunt, de asemenea, în topul lucrurilor care îi deranjează pe ceilalți oaspeți – 86% le consideră deplasate.

Deși multe hoteluri încearcă să gestioneze aceste situații cu diplomație, lucrurile scapă uneori de sub control.

Personalul este instruit să abordeze politicos, dar ferm, astfel de cazuri, fie prin atenționări discrete, fie prin recomandări directe.

„Dacă noi suntem respectuoși și calmi, clienții ne vor urma exemplul”, a spus proprietara unui hotel, citată de moneyreview.gr.

 În cazurile mai delicate, unele hoteluri trimit e-mailuri înainte de sosirea oaspeților, în care sunt incluse sugestii privind conduita în spațiile comune.

Șezlonguri blocate și telefoane gălăgioase

Un alt obicei supărător este blocarea șezlongurilor cu prosoape, fără ca oaspeții să le folosească efectiv.

Aproximativ 60% dintre respondenți se declară deranjați de această practică, motiv pentru care unele hoteluri au început să impună reguli stricte.

De exemplu, hotelurile mari din cele mai aglomerate stațiuni, din Cipru, de exemplu, permit rezervarea unui singur șezlong suplimentar.

Vorbitul tare la telefon în holuri sau la terasă este și el pe lista neagră.

Personalul este adesea pus în situația de a cere clienților să-și continue conversațiile într-un loc mai retras.

În plus, comportamente precum certurile cu angajații sau cu alți turiști sunt considerate cele mai grave, pentru care multe hoteluri au protocoale clare.

Mai multe