Adio liniște! Ce se întâmplă pe ”frontul” din Pasajul Unirii

21 iunie 2022 4:30   Național

Lucrările au început duminică seară, iar lucrările din centrul Capitalei ar trebui să țină până la 5 septembrie 

Vremurile în care șoferii bucureșteni trebuiau să reînvețe să circule prin oraș din cauza lucrărilor de reparații pe străzi s-au întors. Pasajul Unirii, devenit un uriaș cu picioare de lut potrivit specialiștilor, a intrat în reparații iar reporterii Click! vă spun ce se întâmplă la fața locului.

Zeci de muncitori, utilaje grele, poliție și restricții. Șoferi stresați, vociferând sau înjurând de-a dreptul pe toți și toate. Este imaginea primei zile de restricții în centrul Capitalei, după ce într-una dintre cele mai circulate zone, Unirii, pasajul cu același nume a intrat în primele reparații de la inaugurare, în 1987. Peste tot sunt picamere care găuresc, utilaje care sparg, muncitori care rup, apucă, distrug.

”S-a dus liniștea de la Unirii”, spune o duduie în timp ce contemplă de pe trotuar furnicarul din pasaj.

Ce spun autorităţile despre Pasajul Unirii

”Vor fi înlocuite toate elementele arhitecturale degradate, care se pot oricând desprinde şi pune astfel în pericol viaţa oamenilor, partea carosabilă va fi refăcută de la zero, cu delimitarea şi semnalizarea clară a benzilor de circulaţie, precum şi a spaţiului ce separă cele două sensuri de mers, iar reţelele edilitare de apă-canal vor fi schimbate”, a declarat primarul sectorului 4, Daniel Băluță.

Instituția pe care o conduce coordonează lucrările de reparații, considerate vitale de specialiști, după ce expertizele au arătat că pasajul a devenit un pericol pentru circulație. Ce se va mai face la pasaj? Actualul sistem de iluminat din interior va fi înlocuit cu unul modern, vor fi realizate noi finisaje la pereţilor şi plafon, vor fi folosite materiale speciale, menite să reflecte lumina.

”În premieră pentru acest gen de construcţii în ţara noastră, în pasaj se va monta un sistem performant de ventilaţie, cu o capacitate mare, pentru extragerea noxelor şi asigurarea unui aer curat”, au explicat specialiștii primăriei.

Având în vedere complexitatea intervenţiei și faptul că lucrările trebuie terminate până la începerea anului școlar, pe 5 septembrie, toate aceste lucrări de punere în siguranţă se vor realiza simultan pe ambele sensuri de mers, iar echipele vor lucra atât pe timpul zilei, cât şi pe timpul nopţii.

ȘOFERII SUNT INDIGNAȚI DE LUCRĂRI

Șoferii au păreri împărțite despre restricțiile instituite de poliție pentru reparațiile la pasaj. În timp ce unii rabdă, dar speră ca lucrările să fie de calitate, alții nici nu vor să audă de restricții.

”Pe unde o iau eu că nu îmi explică nimeni? Au înnebunit în mijlocul orașului să închidă circulația? Bă, vă bateți joc de noi până vă luăm cu parul!”, strigă un șofer în timp ce agenții de circulație și polițiștii locali ridică din umeri și se întorc cu spatele.

”Astfel de lucrări sunt necesare, nimic nu este veșnic, totul trebuie întreținut. Dar să nu termine și să spargă după aia iar, cum se întâmplă la noi”, spune Constantin Istrate așteptând liniștit în coloană.

În centrul Capitalei se anunță o vară fierbinte la propriu și la figurat pentru șoferi. 

Marius Drăgan: ”Bătaie de joc. Să se lucreze noaptea, când este traficul mai mic și sunt afectați mul mai puțini șoferi. Să îl văd și eu pe ăla care-i place așa haos rutier și să stea așa ca prostulm la semafor sau în coloană”.

Constantin Istrate: ”Să se repare dar să știm și noi de ce și să iasă bine. La noi în România lucrările sunt făcute de mântuială așa că orice este posibil. Eu sunt în stare să suport, să ococlesc dar să merite, să fie bine zic”.

Andrei Georgescu: ”Nu sunt de acord să se impună restricții trebuie ca lucrările să se defășoare fără oprirea traficului. Nu sunt în stare, să nu mai lucreze. De ce să fim noi șoferii pedepsiți pentru incompetența altora”.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

Mai multe