Aeroportul Delta Dunării, pregătit de Schengen. De 30 de ani nu are curse regulate. Câți pasageri a avut anul trecut
Aeroportul internaţional Delta Dunării din judeţul Tulcea este pregătit pentru intrarea în spaţiul Schengen, a anunțat preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu. De trei decenii, aeroportul nu are curse regulate, iar la numărul de pasageri este pe ultimul loc între aeroporturile din România.
Aeroportul Delta Dunării nu are de 30 de ani curse regulate
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Tulcea, Horia Teodorescu, a declarat vineri, pentru Agerpres, la finele unei şedinţe ordinare a consilierilor, că toată infrastructura judeţeană îndeplineşte condiţiile de utilizare, dată fiind şi poziţionarea geografică a judeţului.
„Dacă discutăm din punct de vedere aerian, peste trei săptămâni, o lună, putem spune că aeroportul din Tulcea poate primi pasageri, pentru că are toată infrastructura de securitate şi cea cerută de normele europene privind traficul aerian. E pregătit 100%", a menţionat preşedintele CJ.
În ultimii ani, Aeroportul internaţional Delta Dunării a fost inclus într-un program amplu de dezvoltare, ultimul contract de modernizare fiind semnat pe data de 1 septembrie 2022. În valoare de 180 de milioane de lei, proiectul viza realizarea unui terminal de pasageri modern şi acces la facilităţi pentru aeronave conform standardelor europene.
În aceste condiţii, numărul pasagerilor este foarte mic, infrastructura aeriană fiind utilizată în special de avioane de mici dimensiuni.
Aeroportul Delta Dunării, ultimul la numărul de pasageri
Aeroportul internaţional din Tulcea, poarta de intrare în Delta Dunării, a avut anul trecut un trafic de doar 300 de pasageri, ceea ce îl poziţionează pe ultimul loc în topul aeroporturilor din ţară, potrivit datelor de la Asociaţia Aeroporturilor din România. Aceeaşi „performanţă“ o înregistra de altfel şi în 2022, când figura tot pe ultimul loc în acest clasament, cu doar 370 de pasageri.
Din 1993 când Tarom avea curse regulate aici, doar în 2014 s-au mai efectuat câteva zboruri de către compania aeriană a omului de afaceri Ovidiu Tender, care legau Tulcea de Bucureşti. Cu toate acestea, aeroportul continuă să aibă angajaţi. Circa 48 de persoane lucrează aici, potrivit ZF.
Pista a fost modernizată cu fonduri europene încă din 2016, iar aeroportul a ajuns la o capacitate de 200 de pasageri pe oră
Începând cu data de 31 martie, aeroporturile din România îşi fluidizează fluxurile de călători şi simplifică procedurile de control, în condiţiile în care ţara noastră face parte din spaţiul Schengen aerian.