Alina și Daniela sunt gata mai devreme. Cum arată cele două tuneluri de pe Autostrada Sibiu-Pitești după finalizarea lucrărilor | Foto
„Alina și Daniela sunt gata”, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook, marcând un moment important pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș, parte din Autostrada Sibiu-Pitești. Duminică a fost turnat betonul și decofrat ultimul segment de tunel, finalizând astfel structura de rezistență, cea mai complexă etapă a lucrărilor.
În continuare, se vor desfășura lucrări de instalații, finisaje și amenajarea infrastructurii căii de rulare.
Lucrări avansate, un nou termen
Scrioșteanu a explicat că la construcția tunelurilor a fost folosit un cofraj hidraulic special, care a permis realizarea operațiunilor pe secțiuni de 12,5 metri.
„Operațiunea a avut loc în tunelul Daniela și a început deja demontarea utilajului folosit. Vă reamintesc faptul că a fost finalizată structura de rezistență și pentru tunelul Alina”, a precizat oficialul, într-o postare pe rețeaua socială Facebook.
Lucrările la ambele fire ale tunelurilor se desfășoară non-stop, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, cu peste 600 de muncitori și 210 utilaje.
Procentul de execuție a depășit 80%, iar ritmul de lucru este în avans față de grafic și față de termenul de finalizare, programat pentru 2027.
„Antreprenorul are o mobilizare foarte bună și există posibilitatea de a circula pe acest lot chiar din august 2026”, a adăugat Scrioșteanu.
În postarea sa, secretarul de stat a subliniat și faptul că proiectul este cofinanțat din fonduri europene și că finalizarea structurii de rezistență marchează cea mai importantă etapă a construcției.
„Alina și Daniela sunt gata”
Iată mesajul postat pe rețeaua socială de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu:
„𝗣𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗮 𝗹𝗮 𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹. 𝗔𝗹𝗶𝗻𝗮 𝘀̦𝗶 𝗗𝗮𝗻𝗶𝗲𝗹𝗮 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗴𝗮𝘁𝗮 𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒄𝒐𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̦𝒂𝒕 𝒅𝒊𝒏 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒖𝒓𝒊 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒏𝒆
Pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭 astăzi a avut loc turnarea betonului și decofrarea ultimului segment de tunel la nivel de structură de rezistență, așa cum am anunțat la ultima vizita aici.
Operațiunea a avut loc in tunelul Daniela si a început deja demontarea utilajului folosit.
Vă reamintesc faptul că a fost finalizată structura de rezistența si pentru tunelul Alina.
Pentru ambele tuneluri fost folosit un Cofraj hidraulic special care a realizat aceasta Operațiune pe Secțiuni de 12,5 metri.
Astfel a fost încheiata cea mai importantă activitate din acest șantier și sunt in curs de realizare celelalte lucrări printre care cele de instalații, finisaje și infrastructura căii de rulare.
La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile.
Antreprenorul are mobilizate în șantier, pe tot lotul, peste 600 persoane și 210 utilaje și echipamente de construcții iar procentul de execuție a depășit 80%.
Lucrările pe această secțiune au început în vara anului 2023, iar progresul fizic al acestora se află în avans față de grafic și de termenul de finalizare (2027), antreprenorul având o mobilizare foarte bună și posibilitatea de a circula pe acest lot chiar de anul viitor (luna august). 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲!”, este mesajul postat pe Facebook.