Atenție, șoferi! Ce se întâmplă cu mașinile diesel. Răsturnare de situație în Comisia Europeană?
Comisia Europeană a propus o licență pentru a vinde mașini noi, cu motoare cu ardere internă, chiar și după anul 2035, numai dacă sunt combustibili electronici neutri din punct de vedere climatic, scrie Reuters.
Germania se opune planurilor Uniunii Europene
După luni de negocieri, Parlamentul European, Comisia și statele membre ale Uniunii Europene au convenit, anul trecut, cu legea care ar impune ca mașinile noi vândute în UE din 2035 să aibă emisii zero de CO2, făcând efectiv imposibilă vânzarea mașinilor cu motor cu ardere internă, adică mașinile diesel și pe benzină.
Dar Germania s-a declarat împotriva deciziei, luna aceasta. Și dorește ca vânzările de mașini noi, cu motoare cu ardere internă, să fie permise după 2035 dacă funcționează cu combustibili electronici.
,,Nu doar Republica Federală Germania cere deschidere tehnologică. Din ce în ce mai multe țări europene au îndoieli cu privire la propunerea actuală de reglementare. Guvernarea responsabilă înseamnă, de asemenea, să răspunzi corect la întrebări până în ultimul detaliu”, a declarat ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, argumentând că Comisia Europeană ar fi trebuit să rezolve problema încă de vara trecută.
Ministrul francez al Afacerilor Europene nu este de acord cu germanii
Totodată, ministrul francez al Afacerilor Europene a respins decizia Germaniei și a spus că ar trebui să fie susținut acordul anterior. ,,Trebuie să rămânem la ceea ce s-a convenit. Nu am nicio îndoială că germanii vor cădea de acord cu colegii lor în acest sens”, le-a declarat ministrul francez Laurence Boone reporterilor aflaţi la Bruxelles.
Ce mai poate face Comisia Europeană
De menționat faptul că Comisia Europeană nu prea poate să mai facă o schimbare, deoarece Parlamentul European a declarat clar că nu va redeschide textul final convenit anul trecut. În plus, a mai rămas foarte puțin timp până la alegerile europene de anul viitor.
Care este soluția de compromis găsită de Comisia Europeană
Soluţia de compromis găsită la nivelul Comisiei Europene constă în crearea unei noi categorii de vehicule în Uniunea Europeană, mașini care pot alimentate doar cu combustibili „carbon neutral”.
Aceste vehicule vor trebui să aibă și sisteme care să nu le permită pornirea dacă este folosit alt tip de combustibil, cum ar fi benzina sau motorina standard.
Electro-carburanţii sau „e-fuels” ard precum benzian din petrol, dar fără emisii de gaze cu efect de seră. Un exemplu de e-fuel este benzina metanolică sintetică, produsă cu hidrogen verde, obţinut cu energie regenerabilă.