Adio, mașini pe motorină sau benzină din 2035!
Statele membre ale Uniunii Europene au adoptat o hotărâre care va schimba total modul de viață al locuitorilor din statele membre, inclusiv din România. Din 2035, pe piață nu se vor mai vinde decât mașini cu motoare 100% electrice, informează adevarul.ro.
Conform celor care au decis punerea în practică a propunerii anunțate de executivul european anul trecut, în iulie, măsura trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor climatice, în special neutralitatea carbonului până în 2050. Iar primul pas l-ar reprezenta chiar încetarea de facto a vânzărilor de vehicule pe benzină şi diesel în UE începând cu 2035.
Totuși, pentru că nimeni nu știe exact ce se va întâmpla în 13 ani, câteva țări, printre care Germania și Italia, au solicitat - iar Comisia Europeană a convenit să ia în considerare - o posibilă undă verde în viitor pentru tehnologii alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile.
Cum va fi afectată România
Marea întrebare care se pune la noi în țară este, desigur, aceasta: cum va afecta România decizia luată la UE? Ei bine, inițial reprezentanții țării noastre, alături de Italia, Portugalia, Slovacia şi Bulgaria au cerut ca interzicerea totală a vânzărilor maşinilor cu motor termic să intre în vigoare în 2040, pentru că trebuie ținută seama de puterea de cumpărare şi de diferenţele dintre ţări la acest capitol. Numai că cererea lor a fost respinsă.
S-a decis, însă, ca deținătorii de mașini clasice înmatriculate până în 2035 să nu fie afectați. Concret, ei vor putea conduce în continuare respectivele automobile și chiar să le vândă către o terță persoană. Apoi, se presupune că acestea vor dispărea în mod treptat.
Experţii îşi fac griji din cauza infrastructurii
Expert în domenii ca retail, farma sau auto, sociologul Romulus Oprică a declarat pentru adevarul.ro că, în opinia sa, românii nu vor avea prea multe probleme cu trecerea pe „electric” în anul 2035, ci cu alte lucruri aflate în strânsă legătură cu aceasta.
„Până în 2035 mai este, dar nu cred că vor fi neapărat probleme când vorbim de achiziţionarea unei maşini electrice peste 13 ani. Eu pentru altceva îmi fac griji. Nu ştiu dacă statul se va implica aşa cum trebuie pentru rezolvarea unor probleme de infrastructură. În primul rând, vorbim de staţii de încărcare, domeniu în care suferim foarte mult”, a spus expertul pentru sursa citată.
Romulus Oprică mai susţine că şi starea reţelei de drumuri este foarte importantă dacă vrem să exploatăm cu succes o maşină electrică.
Citeşte şi: Premieră în România: Autostrada A7 va avea staţii de încărcare pentru mașini electrice
„Noi nu avem autostrăzi ca lumea care să faciliteze circulaţia fluidă şi vitezele constante sunt foarte importante pentru că permit maximizarea autonomiei unei maşini electrice. Concret, dacă avem gâtuiri ale traficului, cu multe frânări şi accelerări, nu vom ajunge la autonomia maximă medie de 450 de kilometri pe care o au maşinile electrice şi nu vom ajunge din punctul A în punctul B fără să ne facem griji mai ales dacă nu avem nici staţii de încărcare pe traseu. Şi din nou oamenii nu vor avea încredere să cumpere o maşină electrică.
Ca o concluzie, peste 13 ani, cei mai mulţi români nu vor avea probleme să găsească fondurile pentru achiziţionarea unei maşini electrice pentru că şi costurile acestora se vor mai aşeza, dar problema rămâne la guvernanţi, care vor fi obligaţi ca în acest interval să se ocupe serios de infrastructura care este atât de precară în prezent”, a subliniat expertul pentru adevarul.ro.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!