Autostrada Moldovei închide cea mai mare fermă bio de vaci din țară. „Îmi distruge afacerea de milioane de euro”

7 septembrie 2022 14:54   Național
Ultima actualizare:

Autostrada Moldovei va trece prin cea mai mare fermă bio de vaci din România. Este vorba de o afacere construită acum aproape 20 de ani, în care s-au investit 13 milioane de euro. Patronul firmei n-a găsit nicio înțelegere și a dat în judecată statul.

Construcția Autostrăzii A7 are finanţare asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Autostrada Moldovei va traversa judeţul Vrancea de la Sud la Nord și ar trebui să fie gata până în anul 2026. 

Din păcate, lucrările vin o cu veste teribilă pentru Viorel Macovei, care ar trebui să închidă cea mai mare fermă bio de vaci din România. Ministerul Transporturilor nu a fost de acord cu devierea traseului autostrăzii și propune o despăgubire infimă, în jur de 130.000 de euro, conform Adevărul.ro. 

Proprietarul fermei cere despăgubiri echitabile, după ce a investit 13 milioane de euro

Proprietarul fermei e nevoit să vadă cum munca de o viață îi este distrusă. Acesta va apela la instanță pentru a primi „despăgubiri echitabile.”

„Este tardiv acum, iar singura soluție să primesc despăgubiri este să apelez la instanță. Am cea mai mare fermă de vaci bio din țară, trebuie să respect multe condiții stricte, ceea ce nu se mai poate din moment ce autostrada va trece prin fermă.

Vă mai dau un exemplu: în cazul fermei bio, trebuie să asigur minimum 27 mp spațiu de mișcare în aer liber pentru fiecare vacă. Iar la fermă eu am 830 de animale. Să nu mă înțelegeți greșit: și eu doresc dezvoltare, și eu vreau autostrăzi în România, dar această autostradă îmi distruge afacerea de milioane de euro, fără să primesc despăgubiri echitabile”, a precizat proprietarul fermei, Viorel Macovei.

Cea mai mare fermă bio de vaci din țară se va închide! Reacția lui Sorin Grindeanu

Prezent la Focșani la semnarea contractelor a două tronsoane din Autostrada Moldovei, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că toate lucrurile au fost făcute conform legii, iar traseul este aprobat și intră în execuție

„Cu toată părerea de rău pentru acea investiție, traseul este aprobat și intră în execuție. Știu acest caz, din punctul nostru de vedere, în acest moment, pe acest caz, singura soluție e cea legată de o eventuală acțiune în instanță și un eventual cuantum stabilit de către instanță de despăgubire.

Dacă instanța vine și spune că trebuie să fie despăgubirea de alt nivel, sigur că ținem cont de deciziile instanței. Noi intrăm în execuția acestei autostrăzi. Repet, toate lucrurile au fost făcute conform legii, dacă cuantumul va fi stabilit de instanță mai mare, vom respecta decizia instanței”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Autostrada Moldovei va avea 430 de km

Drumul a fost împărţit pe loturi, între Ploieşti, Buzău, Focşani, Bacău şi Paşcani. Cele patru segmente de drum sunt:

  • Ploieşti – Buzău
  • Buzău – Focşani
  • Focşani – Bacău 
  • Bacău Paşcani.

În total, 430 de kilometri ar urma să se construiască de la Ploieşti până la Vama Siret.

Costurile pentru autostrada care leagă Muntenia de Moldova sunt estimate la 1,7 miliarde de euro. Banii ar trebui să fie obţinuţi prin Programul de Rezilienţă.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro! 

Mai multe