Când vom circula pe Autostrada de Centură a Bucureștiului? Situația șantierelor
Autostrada care va înconjura Bucureștiul este un vis frumos, alimentat, de prea mulți ani, de coșmarul cotidian produs de traficul infernal, de pe actuala șosea de Centură.
Lucrările la viitoarea Autostradă de Centură, A0, ce va lega și cele trei autostrazi ce deservesc Capitala, A1 București-Pitești, A2 București-Constanța, și A3 București-Ploiești, au demarat în forță, avansul unor șantiere fiind vizibil.
Astfel, pe pagina ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a apărut o contabilitate a stadiului în care se prezintă fiecare dintre constructorii responsabili de realizarea viitoarei șosele.
În 2023, s-ar putea să circulăm pe zona sudică a A0
Constructorul turc angrenat în finalizarea loturilor 1 şi 2, ale Autostrăzii de Centură Bucureşti Sud, va finaliza lucrările anul viitor, în 2023, aşa cum prevede contractul, însă constructorul grec care lucrează pe lotul 3 înregistrează întârzieri, a transmis, miercuri, 24 august, ministrului Transporturilor.
Așadar, din datele publicate oficial, stadiul lucrărilor la Autostrada de Centură a Municipiului București (A0) Sud, de 51,19 km, este următorul:
Pe Lotul 1: Glina - Vidra (16,93 km), lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 47,65 %.
Citește și: Canicula revine în România! Sunt așteptate temperaturi de 36 de grade
Pe Lotul 2: Vidra - Bragadiru (16,30 km), lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 63 %.
Constructorul turc evoluează bine pe aceste 2 loturi și în acest ritm ar putea să finalizeze lucrările anul viitor, în 2023, așa cum prevede contractul, conform drumarilor.
Lotul 3: Bragadiru – Joița (17,96 km), lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 13,36 %.
Constructorul grec înregistrează întârzieri față de graficul asumat, pe care trebuie să le recupereze pentru a finaliza lucrările anul viitor.
Penalizare pentru constructorul care nu respectă termenul de execuție
„Din cauza întârzierilor, inclusiv în faza de proiectare, CNAIR a penalizat constructorul cu peste 2,3 milioane de lei până acum”, a transis Sorin Grindeanu.
Pentru sectorul de nord al A0, situația este diferită. La începutul lunii august 2022, ministrul Transporturilor anunța faptul că încă 17,5 km din Autostrada de Centură a municipiului București, de 49,57 km, au constructor desemnat.
După reevaluarea ofertelor pentru contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 1 al A0 Nord, a fost declarată definitiv câștigătoare o asociere de constructori româno-italiană.
După semnarea contractului, Lotul 1 al A0 Nord trebuie finalizat în 34 de luni, 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuția lucrărilor. În cadrul viitorului contract vor fi construite și două structuri de mari dimensiuni: pasaj peste CF101 București – Pitești DN7 și pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea.
Contractul are o valoare de 815,07 milioane lei, fără TVA, și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile.
Așadar, este posibil ca în 2023 să putem circula pe segmentul de sud al A0, pe cel nordic nefiind încă demarate lucrările. Totuși, actuala șosea de Centura a Bucureștiului are o infrastructură diferită, în zona de nord, circulația fiind efectuată pe 4 benzi, în regim de drum expres, intersecțiile cu drumurile de intrare sau ieșire din Capitală având pasarele.
În zona de sud, însă, pasarelele abia acum sunt realizate, circulația fiind asigurată de câte o bandă pe sens.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!