Ce spune o învățătoare despre propunerea ca profesorii să stea 8 ore pe zi la școală: „ Mai lipsea și asta!”

30 iunie 2025 13:38   Național
Ultima actualizare:

O învățătoare din Capitală trage un semnal de alarmă după ce autoritățile au lansat ideea ca profesorii să fie prezenți fizic în școli timp de 8 ore pe zi. Reacția ei a devenit virală și ridică semne de întrebare serioase asupra direcției în care merge sistemul de educație.

Claudia Chiru, învățătoare din București, răbufnește pe Facebook după propunerea controversată: „Serios, România?” – este întrebarea tăioasă cu care își începe mesajul, criticând dur o idee care „sună bine în ședințe, dar lovește în calitatea educației și în demnitatea profesorilor”.

„Guvernul vrea profesori 8 ore pe zi în școală? Serios, România?”, scrie ea într-o postare amplu distribuită pe rețelele sociale. „Sună rezonabil pentru cine n-a călcat într-o sală de clasă de la serbarea din ’97 încoace”, continuă ea cu sarcasm.

 „O oră la catedră nu e o oră la birou”

Claudia Chiru avertizează că o astfel de măsură nu doar că este nerealistă, dar riscă să epuizeze complet dascălii și să transforme școlile într-un soi de pușcării administrative.

„E contact direct, personalizat, nu răsfoit de dosare la aer condiționat. În timpul orelor îi ții pe cei 20-24 de copii în viață, implicați și (ideal) interesați”, punctează ea.

Într-un ton apăsat, învățătoarea explică faptul că activitățile didactice nu se termină când sună clopoțelul. Planificările, evaluările, temele, formările, consiliile și comunicările cu părinții nu pot fi înghesuite între pauze de 10 minute.

„Corectăm. Planificăm. Inovăm. Ne formăm. Și apoi... corectăm din nou!”, subliniază ea.

 „Nu vrem să fim funcționari în învățământ”

Pentru Claudia Chiru, ideea de a ține profesorii blocați fizic în școală pentru 8 ore nu înseamnă altceva decât reducerea lor la simpli funcționari, fără viață, fără inspirație, fără respect.

„Dacă profesorul e epuizat sau ținut în școală artificial, tot copiii pierd la capitolul calitate”, avertizează ea. „Școala nu e un program. E un puls!”, spune învățătoarea, adăugând că reforma reală nu vine cu cronometrul în mână, ci cu investiții reale în educatori și libertatea lor profesională.

 „Vrem o școală vie? Atunci avem nevoie de profesori vii!”

Învățătoarea atrage atenția și asupra implicațiilor legale și morale ale acestei propuneri: dreptul la muncă echitabilă, sănătatea mintală și respectul față de vocație sunt toate puse în pericol.

„Dacă vrem o școală vie, e nevoie de profesori vii, nu captivi în clădiri, ci liberi să creeze, să învețe, să respire”, afirmă ea.

În final, mesajul ei este clar: profesorii nu au nevoie de supraveghere, ci de încredere. Nu de timp petrecut „la program”, ci de susținere reală pentru a face educație de calitate.

Mai multe