Cel mai modern aeroport din Europa, la Braşov. Cum va arăta şi spre ce oraşe vei putea zbura
Aeroportul Internațional Brașov va fi al treilea ca mărime din țară. Este cel mai modern de la noi și cel mai nou din Europa. Aeroportul din Brașov va fi finalizat anul acesta, după ce va fi construit turnul de control virtual.
Noul aeroport de la Ghimbav, Brașov va ajunge să deservească un milion de pasageri pe an, spun autoritățile. Reuniți la Brașov, luna aceasta, directorii de aeroporturi susțin că până în 2040 numărul celor care vor decola sau ateriza în România se va tripla.
Turnul de control clasic va fi înlocuit de cea mai nouă și eficientă soluție apărută în ultimii ani în lume: un ansamblu format din camere video de înaltă definiție, sisteme de comunicații și de radionavigație, senzori, stație meteo și un centru de dirijare a zborurilor, echipat cu o aplicație software extrem de performantă, care să permită dirijarea zborurilor de la distanță.
"Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav va beneficia de o soluţie de top în privinţa dirijării traficului! În prima zi a deplasării în Suedia, la propunerea companiei suedeze SAAB - furnizorul soluţiei de turn digital pentru Aeroportul Brașov, am participat la o vizită de lucru la centrul de dirijare a traficului aerian situat în localitatea Sundsval, împreună cu delegaţia din care facem parte alături de reprezentanţii AACR, ROMATSA Bucureşti şi Arad. Din centrul de la Sundsval sunt operate de la distanţă patru aeroporturi din Suedia, folosind aceeaşi tehnologie care va fi implementată şi la Braşov.", ne spune Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov.
Pentru prima dată când se întâlnesc toate persoanele de drept.
"Am avut ocazia să cunosc persoanele responsabile din partea SAAB cu implementarea soluţiei la Braşov. Partenerii de la SAAB au remarcat faptul că este pentru prima oară când la aceeaşi masă sunt prezenți beneficiarul, furnizorul de servicii de navigaţie, autoritatea de reglementare, precum şi antreprenorul care va executa lucrările", mai spune acesta.
"Am discutat aspecte legate de analize de risc şi siguranţă, dar şi despre procesul de certificare a serviciilor de dirijare şi a echipamentelor necesare. Din delegaţie fac parte şi membrii „echipei de controlori zero” de la DSNAR Arad, cei care vor coordona de la Arad aterizarea/decolarea primelor aeronave la Aeroportul Braşov. Aceştia s-au familiarizat cu sistemul şi au discutat cu omologii lor din Suedia", susține Adrian Veștea.
Președintele Consiliului Județean Brașov mai spune că centrul pe care l-a vizitat dispune de o sală care în viitor permite să fie dirijate 24 de aeroporturi în sistem remote (la distanță - n.r.).
Manager al Aeroportului din Munchen, în vizită la Ghimbav
Sebastian Selmeier, managerul de dezvoltare al Aeroportului Internaţional Munchen, a vizitat amplasamentul de la Ghimbav şi terminalul de pasageri, eveniment realizat cu sprijinul lui Christian Macedonschi. Acesta a fost însoţit de Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean Braşov, cel de la care a primit toate informaţiile privind stadiul lucrărilor de construcţie a infrastructurii şi al asigurării serviciilor de navigaţie aeriană.
"Mă bucur că obiectivul nostru a intrat deja în atenţia unui hub de transportul aerian european aşa cum este aeroportul din Munchen.", mai spune Adrian Veștea.
Aeroportul de la Brașov va fi finalizat la 1 noiembrie 2022
Alexandru Anghel, coordonatorul Direcţiei de implementare a proiectului Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, spune că este un termen realist, având în vedere modul în care se lucrează în prezent la acest proiect, dar pot apărea oricând şi situaţii neprevăzute. Potrivit estimărilor traficului, aproximativ 30.000 de pasageri vor tranzita aeroportul în primul an de funcţionare.
Viena şi Londra, printre potenţialele destinaţii
Reprezentaţii Direcţiei pentru implementarea proiectului aeroportului internaţional Braşov au anunţat câteva destinaţii potenţiale pentru zborurile de la Ghimbav. Printre aceste destinaţii se află Viena, Munchen sau Londra. „Vom lua în considerare HUB-urile de unde pasagerii pot ajunge către alte destinații. HUB-uri principale ar fi Viena, Munchen. De la Munchen se ajunge foarte bine în alte zone din Germania. Trebuie să vedem care este specificul fiecărei zone. Londra este o destinație care are foarte mulți turiști din toate zonele din România. Roma este unul dintre aeroporturile pe care se zboară de pe toate aeroporturile din România. Cred și Spania, Valencia sau Barcelona pot fi luate în calcul. De asemenea, ar putea fi luate în considerare destinații precum Nurnberg sau Frankfurt. Sunt mai multe destinații, dar ele vor fi deschise gradual”, a precizat Alexandru Anghel, coordonatorul Direcţiei de implementare a proiectului Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav.
Aeroportul Braşov-Ghimbav, investiţie de 120 de milioane de euro
Construirea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav a început în anul 2010, iar până acum s-au investit în jur de 120 de milioane de lei. În perioada 2010 – 2016, investiţiile în acest proiect – partea de proiectare, avize şi fazele incipiente ale amenajării terenului - s-au ridicat la 51 de milioane de lei. În perioada 2017 – 2021, proiectul aeroportului a însemnat cheltuieli de peste 310 milioane lei. În prezent, la aeroport mai sunt în implementare contracte de 120 de milioane de lei.
Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav este un aeroport în prezent în construcție la Ghimbav, la o distanță de 12 km de Brașov. Proiectul și planul au costat aproximativ 70 de milioane de euro. Pista are o lungime de 2.820 m o lățime de 45 m și acostamente betonate de câte 7,5 m.
Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram!