Cum arată „Broscuța”- bijuteria auto, care nu stă de 61 de ani. Unde a fost fotografiată. Galerie Foto
Registrul Auto Român a publicat pe o rețea socială mai multe poze cu un Volkswagen Beetle aflat în circulație de 61 de ani. „Broscuța” a ajuns într-o stare impecabilă la R.A.R. Grivița. Nu face parte dintr-o colecție pentru că a fost într-o activitate continuă. Bijuteria auto nu a „tras pe dreapta” deloc din prima zi în care a ieșit din fabrică.
O „Broscuță” cu poveste
Pentru angajații Registrului Auto Român vederea mașinuței a fost o încântare. Au admirat-o, au „inspectat-o” centimetru cu centimetru și au fotografiat-o. Bătrânul Volkswagen Beetle a fost numit de cei care s-au bucurat de vizita lui „o "broscuță" cu poveste, așa cum sunt probabil toate aceste mașini legendare”.
Pozele cu mașina folosită peste 60 de ani au fost publicate pe contul de Facebook oficial al RAR.
„O "broscuță" cu poveste, așa cum sunt probabil toate aceste mașini legendare. Fabricat în 1963, VW Beetle fotografiat la RAR Grivița a fost destinat exportului în Iran, având unele elemente distinctive precum plafonul parțial retractabil sau forma barelor față-spate. Mașina a fost adusă în România prin anii '70 de un bărbat care a fost plecat la muncă în țara asiatică, iar de atunci a fost în permanență în "activitate", au scris cei de la Registrul Auto Român pe Facebook.
Istoria celei mai alintate mașini
Cu o istorie zbuciumată, din care nu lipsesc controversele, modelul care a reprezentat piatra de temelie a imperiului Volkswagen s-a fabricat pe aproape toate continentele planetei, în peste 21 de milioane de exemplare.
Type 1 a fost, inițial, titulatura oficială și anostă a mașinii, dar apariția acesteia a stârnit de la început simpatia tuturor șoferilor, datorită proporțiilor liliputane și formelor ei jucăușe. Nickname-ul Beetle face apel la asemănarea dintre caroseria primului Volkswagen și carapacea unui cărăbuș, dar fiecare cultură i-a rezervat propria poreclă acestei mașini. Käfer, Fusca, Bug, Coccinelle, Vocho sau Volky au fost felurile în care mapamondul l-a alintat pe Type 1, iar noi, românii, i-am spus Broscuța.
Mașina cu numărul 100.000 a fost produsă în 1950, an ce marchează prezența lui Type 1 pe nu mai puțin de 17 piețe internaționale.
În anii ’60, statisticile arătau că fiecare a doua mașină care circula pe șoselele germane era un Volkswagen Beetle.
Sfârșitul producției pe Bătrânul Continent a venit, însă, abia pe 19 ianuarie 1978. Ultimul Beetle purta numele comercial Volkswagen 1200L și a ieșit de pe linia de producție de la Emden, după 16.255.500 de bucăți produse în Europa. Broscuța lăsa locul noii generații de modele, ce reprezintă și azi baza ofertei Volkswagen: Polo, Golf și Passat.
Lumea auto este plină de legende, dar povestea lui Volkswagen Beetle rămâne una dintre cele mai frumoase. Chiar dacă astăzi nu se mai produce, modelul german este la mare căutare pe piața second-hand, scrie autovit.ro.