Cum vor arăta trenurile electrice achiziționate de CFR Călători. Garnituri de la francezi și polonezi
Trenuri poloneze pentru călătorii români. Firma poloneză PESA va furniza CFR Călători 20 de garnituri pentru mediu și lung parcurs, adică trenuri inter-regio. Vehiculele vor sosi peste doi ani și reprezintă a doua achiziție majoră de trenuri de călători efectuată de Ministerul Transporturilor. În noiembrie 2021 a fost semnat un contract cu societatea franceză Alstom, pentru achiziția a 20 de garnituri, tot pentru curse inter-regio. Acestea vor veni începând cu 2024.
PESA, Siemens și Alstom au fost companiile interesate de această licitație, însă doar PESA și Alstom au depus în cele din urmă oferte. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat așadar câștigătoare societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA În urma licitației, societatea va asigura serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani. Valoarea totală estimată a achiziției este de 1.201.615.722 lei fără TVA
Ce trebuie să știți despre trenurile PESA
Potrivit informațiilor furnizate de compania poloneză și preluate de clubferoviar.ro, trenurile electrice oferite de PESA sunt rame electrice compuse din 3 unități construite pe boghiuri separate, capabile să atingă viteze de până la 160 km/h, cu 192 de locuri în clasa I și a II-a
Pe ce trasee vor circula trenurile poloneze
Ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate, în cadrul contractelor de servicii publice atribuite în baza HG 1453/2022, pe următoarele rute: Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov; Cluj Napoca - Alba lulia - Simeria- Târgu Jiu - Craiova; Brașov - Ploiești - Buzău - Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați - Mărășești - Bacău - Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila - Făurei – Fetești - Constanța (Mangalia); (Mangalia) - Constanța - Fetești - Brăila – Mărășești - Bacău -Pașcani - Iași/Suceava; (Giurgiu) București - Ciulnița – Călărași.
După finalizarea electrificării, aceste trenuri vor circula și pe următoarele rute de circulație: Oradea - Cluj Napoca - Sighișoara - Brașov; Cluj Napoca - Alba lulia – Simeria - Târgu Jiu - Craiova – Calafat.
Trenurile Alstom, primele cumpărate de România
În noiembrie 2021 erau cumpărate primele trenuri electrice ale CFR Călători. Contractul prevedea livrarea a 20 de rame electrice şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice.
În noiembrie 2021, ARF anunța că garniturile Alstom trebuie fie livrate în termen de 31 de luni de la semnarea contractului adică în a doua parte a anului 2024.„Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h. Pentru asigurarea calităţii vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparaţii incluse, pe minimum 15 ani.”, preciza ARF în momentul finalizării licitației conform adevarul.ro