Decizii bizare luate de români de Black Friday. Ce au decis să facă vineri, 10 noiembrie

8 noiembrie 2023 11:51   Național

Românii se pregătesc intens pentru Black Friday. Mulţi dintre ei urmăresc de câteva luni produsele dorite, ca să fie siguri că reducerile sunt reale, iar când vine ziua cea mare fac orice pentru a obține ce-și doresc.

Unii dintre români și-au luat concediu sau s-au învoit doar câteva ore de la serviciu, pentru a nu rata startul Black Friday, iar marii retaileri au creat ghiduri cu ponturi pentru cumpărături.

Făcutul cumpărăturilor de Black Friday este de ani buni un adevărat ritual în România. Opt din 10 clienţi urmăresc cu trei săptămâni înainte preţurile, iar 30% pun bani deoparte tot anul şi aşteaptă reducerile.

Retailerii susțin că pentru a monitoriza uşor preţurile şi pentru a face rapid comenzile, trebuie să aveți pentru telefonul mobil aplicaţia platformei de unde se pot face cumpărăturile.

„Anul trecut, peste 83% dintre comenzi au fost de pe mobil. Dacă ai aplicaţia instalată şi notificările pornite, vei afla primul când porneşte Black Friday şi vei comanda uşor”, spune Irina Pencea, manager general retailer online, citat de antena3. 

Şi salvarea adresei şi a celorlalte date de livrare ajută la plasarea rapidă a comenzii. Produsele cu oferte bune se epuizează imediat.

Ce trebuie să știți despre livrare

Este important să știți un pont și în privinţa livrării. Ar trebui să optăm pentru ridicarea coletului din punctele de colectare, deoarece curierii vor fi suprasolicitaţi.

Peste 10.000 de comercianţi se aşteaptă să vândă într-o singură zi cât într-o lună întreagă. Unii chiar au furat startul campaniei de reduceri, iar clienţii au profitat.

În timp ce unii s-au bucurat de marile reduceri, alţii au rămas cu un gust amar după Vinerea neagră.

Anul acesta, cele mai căutate sunt televizoarele, espressoarele, îmbrăcămintea şi telefoanele mobile. Oferte bune vor fi şi la jucării, bilete de avion, tratamente corporale şi chiar carne de porc. Media reducerilor va fi de 35-40%.

Românii așteaptă, cu sufletul la gură, reducerile la produsele preferate și cheltuiesc sume mari de bani în această zi „sfântă”.

„De Black Friday, vânzările cresc considerabil. Putem spune că, în anii trecuți am înregistrat vânzări cu 30% sau chiar 40% mai mari în noiembrie față de celelalte luni ale anului. Doar luna decembrie poate intra în competiție cu Black Friday, când clienții aleg să caute cadouri. Cu toate acestea, mulți cumpără cadourile pentru Crăciun încă din această perioadă, încercând să beneficieze de reducerile de Black Friday“, au precizat reprezentanții unui magazin de electronice și electrocasnice din Iași.

Mai multe