Drumul construit de italieni, pe vremea Regelui Carol I. E în România, iar peisajele sunt spectaculoase

16 octombrie 2024 14:49   Național
Ultima actualizare:

România este un adevărat cufăr de comori, atunci când vine vorba despre potențialul turistic. Din păcate, unele dintre aceste bijuterii pe care țara noastră le are la dispoziție trec neobservate, chiar și de către noi! În această situație se află și un drum spectaculos, de o frumusețe rară, construit chiar de către Regele Carol!

Este o șosea cu o istorie îndelungată, fiind construită chiar din vremea Regelui Carol I, însă nu mulți români își mai amintesc astăzi de existența ei. Dar, chiar dacă mulți turiști au uitat de acest drum, cei care îl cunosc pot spune că frumusețea lui este una care taie respirația, putând rivaliza ușor cu Transalpina, sau Transfăgărășan!

Mai precis, este vorba despre un drum județean care leagă comunele Mălini (județul Suceava) și Borca (județul Neamț). El trece prin Pasul Stânișoara, legând și vechile sate Sabasa și Suha.

Construcția a început în 1902

Această șosea este cunoscută drept Drumul Talienilor, deși pe hartă este mai probabil să o găsim sub numele de DJ209B. Numele acestui drum se datorează muncitorilor italieni aduși de Carol pentru a munci la acest drum.

Superba șosea are în spate o istorie îndelungată. În anul 1902, Carol I a hotărât să aducă muncitori din Italia pentru construcția noului drum, iar podețele făcute de aceștia la acea vreme sunt admirate chiar și astăzi, fiind considerate opere de altă importante.

Construcția acestei șosele impresionante a fost una de durată, întinzându-se de-a lungul a nu mai puțin de 12 ani. În cele din urmă, în 1915, șoferii din țara noastră au putut circula pe noua șosea construită de rege.

Au trecut 12 ani până când drumul a fost terminat

Șoseaua este de o frumusețe rară, iar deși nu mulți români își mai amintesc astăzi de ea, priveliștea pe care o oferă șoferilor poate rivaliza fără probleme cu destinații importante, precum Transalpina, sau Transfăgărășan.

Drumul are o lungime de aproximativ 15 kilometri, iar în 2025 ar trebui să fie gata lucrările impresionante de modernizare a acestui drum, care va fi asfaltat și lărgit de la 3 la 6 metri.

Mai multe