Întâmplarea de care a avut parte o româncă care și-a cumpărat bilete de avion de la o companie aeriană rusească
O româncă care şi-a achiziționat bilete de avion de la Aeroflot, compania aeriană națională a Rusiei, s-a trezit prinsă între restricțiile economice impuse Federației Ruse. Femeia ar fi trebuit să primească despăgubiri pentru un zbor anulat, însă femeia nu poate intra în posesia banilor din cauza excluderii Rusiei din sistemul bancar internațional SWIFT.


Aceasta şi-a povestit frustrarea pe un grup de Facebook dedicat turismului, iar cazul său a stârnit un val de reacții din partea internauților.
O sumă de bani imposibil de recuperat
„Bună tuturor! În 2020, în martie, am avut un zbor către Cuba cu Aeroflot, cu escală la Moscova. Din cauza pandemiei, am decis să amân plecarea, iar compania mi-a oferit un voucher echivalent cu suma plătită, valabil până la finalul anului 2023. Nu l-am folosit, iar acum mi s-a comunicat că am dreptul să primesc banii înapoi, cu dobândă. Suma este de aproape 900 de euro”, a povestit femeia.
Problema a apărut atunci când a încercat să recupereze suma. Birourile Aeroflot din România sunt închise, iar compania nu poate face transferuri bancare în euro sau dolari din cauza sancțiunilor impuse Rusiei.
„Mi se solicită să merg la o reprezentanță Aeroflot pentru a ridica banii cash, dar în România birourile sunt închise. Nu știu unde mai există unele deschise, iar link-ul primit de la ei dă eroare. Cum aș putea recupera banii?”, a scris femeia.
Ce au spus alți internauți
Cazul s-a viralizat rapid, iar membrii grupului au venit cu diverse sugestii. O utilizatoare din Republica Moldova i-a recomandat să folosească un card bancar rusesc: „Poate aveți o cunoștință cu un cont bancar în Rusia, iar aceasta să vă trimită apoi banii prin alte metode”.
Alții au sugerat utilizarea unui VPN rusesc pentru a accesa site-ul Aeroflot, care este posibil să fie blocat în UE. „Multe site-uri rusești sunt restricționate. Un VPN ar putea ajuta”, a explicat un internaut.
O altă soluție ar fi mersul la un birou Aeroflot dintr-o altă țară. „Aeroflot încă zboară din Istanbul, probabil au un birou acolo”, a menționat cineva. „Poate fi o soluție, deși e hilar să trebuiască să mergi într-o excursie doar ca să-ți recuperezi banii”, a răspuns autoarea postării.
Unii i-au sugerat să caute ajutor pe grupurile de Facebook ale rușilor din alte țări. „Cu siguranță, rușii din diaspora au găsit metode pentru a face transferuri în afara sistemului SWIFT”, a menționat un alt internaut.
Experiențe similare
Mai mulți oameni au relatat experiențe similare. Un utilizator a povestit că a pierdut 1.200 de euro pe bilete Aeroflot cumpărate în 2020, iar o simplă convorbire telefonică cu firma din Moscova l-a costat încă 220 de euro. „Cred că e o cauză pierdută, dar poți încerca la biroul din Istanbul”, a spus el, citat de Adevărul.
Totuși, există și cazuri fericite. O persoană a povestit că a reușit să-și recupereze banii de la Aeroflot prin biroul din București, în 2019.