Materia neașteptată care ar putea fi predată elevilor români. Ce părere ai despre această inițiativă?
Sorin Popa, Speaker, Coach și Teacher Certificat Maxwell Leadership Certified Team, a discutat recent în exclusivitate cu Iusti Fudulu în emisiunea iThink de la Antena 3 CNN despre o nouă materie care ar putea fi implementată în școlile din România. Această inițiativă promite să aducă o schimbare semnificativă în sistemul educațional, axându-se pe dezvoltarea personală și valorile etice.
Implementarea în sistemul educațional
Noua materie, axată pe valori și etică, a fost deja introdusă în cinci județe din țară și este predată de peste 1.000 de cadre didactice. În prezent, peste 20.000 de elevi beneficiază de acest curriculum la orele de dirigenție.
Sorin Popa, un pasionat al dezvoltării personale, al comunicării și educației, a petrecut mai bine de un deceniu studiind concepte care au ajutat milioane de oameni din întreaga lume să-și modeleze viețile. El subliniază că, în orice organizație, cultura pornește de la lideri și este esențial să avem valori sănătoase pentru a construi o cultură solidă.
"În orice organizație, cultura pornește de la lider, sau cel puțin așa ar trebui. Echipa de conducere definește cultura după care se luptă și creează instrumente să o transmită în toate colțurile organizației", explică Popa.
Experiența internațională
Popa și echipa sa au lansat proiecte transformaționale în diverse țări precum Guatemala, Paraguay, Costa Rica, Republica Dominicană și Panama. Aceste inițiative au fost realizate în mod nonprofit, prin finanțare internațională, donații și sponsorizări, pentru a aduce schimbări pozitive în sistemele educaționale ale acestor țări.
Mesajul valorilor etice și al dezvoltării personale a fost adaptat și pentru tineri, fiind primit cu entuziasm. În Guatemala, după succesul inițial, Ministerul Educației a decis să implementeze o materie de sine stătătoare bazată pe studiile și curriculumul lui John Maxwell, ceea ce a dus la o cerere crescută pentru astfel de programe și în alte țări.
"După ce am mers în Guatemala, în 2015 a urmat Paraguay, chiar președintele din Paraguay ne-a invitat. Acum recent am fost în Panama, deci în vreo cinci sau șase țări deja am lansat astfel de proiecte transformaționale la nivel de întreaga țară", spune Popa.
Integrarea în România
În România, asociația Maxwell a reușit să aducă curriculumul de valori în școlile din cinci județe, cu sprijinul inspectoratelor școlare județene. Acest program a fost primit pozitiv atât de elevi, cât și de părinți.
"Peste 20.000 de copii lucrează pe valori la orele de dirigenție, iar feedback-ul pe care îl primim din partea părinților este fantastic", afirmă Popa.
Deși inițiativa se bucură de succes, există provocări legate de finanțare. Pentru a asigura continuitatea și extinderea programului, este nevoie de strângerea de fonduri pentru a tipări materialele necesare și a le distribui gratuit elevilor.
"A început să devină o problemă partea de finanțare, pentru că noi vrem să printăm toate materialele pe care le dăm la copii, și să le dăm gratuit, și atunci trebuie să strângem donații. Însă aceasta este o problemă bună de avut, pentru că suntem pe o direcție sănătoasă", explică specialistul.
Introducerea unei materii bazate pe valori și etică în școlile din România reprezintă un pas important spre îmbunătățirea sistemului educațional. Această inițiativă nu doar că sprijină dezvoltarea personală a elevilor, dar și contribuie la formarea unor cetățeni responsabili și etici. Cu sprijinul comunității și al finanțărilor adecvate, această materie ar putea deveni un pilon esențial în educația tinerelor generații.