Nicușor Dan anunță că a refuzat fermierilor și transportatorilor cel mai mare protest auto din istoria României
„Am respins solicitarea de protest a transportatorilor și a fermierilor pentru că nu este rezonabilă”. Afirmația aparține lui Nicușor Dan care a anunțat în această seară că fermierii și transportatorii care protestează au cerut aprobare pentru a ocupa centrul Capitalei cu 15.000 de mașini și utilaje. Cel mai mare protest auto din Capitală a fost în 2017 cu 3.800 de vehicule.
Revoluție sau tentativă de șantaj. Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan a anunțat marți seară că i s-a cerut și a refuzat, organizarea de către fermierii și transportatorii care sunt în a șaptea zi de proteste a unei mișcări fără precedent în istoria României.
Protestatarii doreau să ocupe Capitala cu 15.000 de vehicule
”Aceștia au solicitat explicit ocuparea integrală de vineri până luni a Pieței Victoriei și a străzilor adiacente, pentru 15.000 de mașini si utilaje. Evident ca întregul transport ar fi fost blocat în București”, a dezvăluit edilul șef al Capitalei
Pentru a explica ce doreau să facă fermierii și transportatorii care blochează de o săptămână mai multe șosele importante din România, Nicușor Dan a făcut comparație cu cel mai mare protest auto aprobat vreodată în România.
Cum a arătat protestul etalon din 2017
„Cel mai mare protest autorizat cu mașini a avut loc în 2017. Cele 3800 de autoturisme au fost dispuse atunci în Piața Victoriei și de-a lungul Bulevardului Kiseleff, dar fără blocarea circulației. Dreptul la protest este consfințit de lege, însă fără perturbarea funcționării normale a drumurilor publice sau a transportului în comun. Vom aproba orice solicitare de protest care respectă legea, așa cum am făcut și până acum”, a explicat Nicușor Dan
Fermierii și transportatorii protestează de șapte zile
Este haos în rândul fermierilor și transportatorilor care protestează. În timp ce mai multe organizații le-au preluat revendicările și le negociau la diferite ministere, în stradă, în multe zone ale României nemulțumiții contestau reprezentanții care vorbeau în numele lor. În multe locuri s-a cerut ca la negocieri să fie reprezentanți din fiecare zonă geografică, după modelul de la Revoluție.
Mai mult, au apărut organizații despre care nu știa nimeni și care afirmă că revendicările fermierilor și transportatorilor au fost unificate și au rezultat nu mai puțin de 76 de doleanțe, toate importante.