Pasagerii care au fost afectați de greva piloților de la Tarom vor primi bani. Anunțul ANPC

9 iulie 2024 11:19   Național
Ultima actualizare:

ANPC a convocat conducerea TAROM pentru discuții privind despăgubirea pasagerilor afectați de anulările recente de zboruri. În urma acestor discuții, s-a decis că TAROM va despăgubi toți pasagerii care au achiziționat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare, conform legii.

În contextul anulării unui număr semnificativ de zboruri TAROM pe 8 iulie 2024, ANPC a invitat reprezentanții companiei la sediul său pe 9 iulie 2024 pentru a discuta modalitățile concrete de despăgubire a pasagerilor afectați.

Din discuții a reieșit că TAROM va despăgubi toți pasagerii care au achiziționat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii.

Ce trebuie să facă pasagerii pentru a-și recupera banii

Pentru a rezolva situația, ANPC recomandă pasagerilor să:

Păstreze și să pună la dispoziție bonurile/facturile pentru cazare, transport și obiecte de necesitate minimă, achiziționate în perioada în care zborul a fost anulat și până la rerutare.

Cei care au achiziționat bilete direct de la TAROM trebuie să trimită companiei un e-mail cu biletul de avion, bonurile/facturile pentru cheltuieli suplimentare și numărul contului bancar pentru plata compensației.

Pasagerii care au cumpărat bilete prin alte companii trebuie să contacteze aceste companii prin e-mail. Dacă nu primesc o soluție, pot depune o reclamație pe site-ul ANPC (www.anpc.ro) pentru companiile din România sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor (www.eccromania.ro) pentru firmele din Uniunea Europeană.

Atenție: reclamațiile depuse la companii private pentru compensații sunt contra cost!

Informații suplimentare

În urma discuțiilor din luna mai 2024, TAROM a informat ANPC despre măsurile luate pentru a preveni problemele în sezonul estival 2024:

În caz de anulare a unui zbor, întârziere de peste 3 ore sau overbooking, pasagerii pot primi compensația sub formă de voucher electronic pentru bilete TAROM, valabil un an. Valoarea voucherelor este de 350 EUR pentru o compensație de 250 EUR, 500 EUR pentru 400 EUR și 750 EUR pentru 600 EUR.

Pasagerii sunt informați despre drepturile lor pe site-ul TAROM la secțiunea "Drepturile pasagerilor" sau prin e-mail, dar nu există un număr de telefon de tip call-center disponibil.

TAROM dispune de aeronave suplimentare care pot interveni în caz de nevoie.

Aceste informații au fost furnizate de ANPC pentru a asigura transparența și protecția drepturilor pasagerilor.

Mai multe