Record negativ la CFR Călători. Trenurile au înregistrat 8 ani de întârziere, în 2022
Întârzieri cu anii la CFR. Pe parcursul anului 2002, întârzierile trenurilor de călători au însumat 4.326.618 de minute. Asta înseamnă 8,2 ani, scrie adevărul.ro. Și o mare parte din poduri sunt expirate, potrivit celui mai nou raport. Mai exact, peste 53% au durata normală de funcționare expirată.
Cât au întârziat trenurile în 2022
Întârzierile cumulate ale trenurilor pe căile ferate din România cresc, de trei ani încoace, într-un ritm îngrijorător: 2,5 milioane de minute în 2020, 3,4 milioane de minute în 2021 și 4,3 milioane de minute în 2022.
Lipsa investițiilor în sistemul public de căi ferate își spune cuvântul. În raportul de activitate pe anul 2022 al CFR se afirmă că aceste întârzieri au fost influențate de „cazurile de forță majoră, de lucrările de reparații ale infrastructurii feroviare, inclusiv la poduri și podețe, de societățile prestatoare de servicii către CFR, de lucrările de ridicare a restricțiilor de viteza executate de personal CFR și de lucrările de pe Coridorul IV pe tronsoanele: Ghioroc – Simeria, Simeria – Coșlariu, Coșlariu - Sighișoara, Sighișoara - Brașov”.
Câte poduri CFR au expirat
În același document se arată că întârzierile companiilor private de transport feroviar „au înregistrat o creștere de la 685.105 min. în 2021, la 823.113 în 2022”, în timp ce „întârzierile cauzate de „CFR”- SA au înregistrat o scădere de la 1.233.478 min. în 2021 la 823.021 în 2022”.
Cităm din raportul de activitate al CFR: „Din numărul total de poduri și podețe aflate în evidență, un procent de cca. 53% au durata normală de funcționare expirată conform HG 2139/2004, iar un procent de cca. 29% au durata de viață proiectată expirată”.
În 2021, aceste cifre erau mai mici, după cum rezultă din datele Ministerului Transporturilor. Spre exemplu, în 2021, „circa 27% dintre poduri și podețe au durata de viață proiectată expirată".
Citește întreg articolul pe adevărul.ro.