S-a redeschis podul dintre Tulcea și Brăila. Se circulă din nou pe „Golden Gate de România”

5 noiembrie 2024 15:55   Național

Podul dintre Tulcea și Brăila s-a redeschis! Circulația pe „Golden Gate de României” a fost reluată între Tulcea și Brăila în urma lucrărilor de reasfaltare. Reparațiile provizorii continuă pe sensul Brăila-Tulcea, iar asfaltarea va fi realizată în primăvară dacă noua rețetă de asfalt se va dovedi rezistentă.

În urmă cu trei luni, podul peste Dunăre a fost închis între Tulcea și Brăila și reasfaltat de la zero cu un nou amestec. Rețeta a fost testată într-un laborator italian și se așteaptă să reziste la vehiculele cu greutate mare.

Această rețetă asfaltică nouă este mai dură decât asfaltul inițial, tocmai de aceea dacă pot să apară probleme vor apărea în perioada sezonului rece, din cauza faptului că un asfalt mai dur nu este atât de elastic precum un asfalt mai maleabil, dar cel maleabil a arătat ce probleme creează”, consideră Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, potrivit digi24.ro.

Carosabilul dintre Brăila și Tulcea este închis temporar pentru reparații. Potrivit CNAIR, acesta va fi reasfaltat cu noua rețetă doar după ce noul asfalt va fi testat pentru eficiența pe timp de iarnă. Constructorul se confruntă și cu alte probleme legate de „Golden Gate de România”. 

„Trebuie testate alte probleme”

Vor reface planeitatea și la rampa la care s-a tasat dinspre Brăila. Ei spun ca au reușit să stopeze în acest moment tasările, dar va trebui monitorizat până anul viitor, să vedem dacă într-adevăr s-au stopat sau nu tasările”, spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.

Unii șoferi își pierd speranța în legătură cu starea podului, inaugurat în luna iulie a anului trecut. „Trebuie testate alte probleme, una e să facă priză cu pâmântul și alta e să facă priză cu tablierul metalic”, spune un șofer.

La 6 iulie 2023, a fost deschis circulației podul suspendat de la Brăila, cel mai mare din România și al treilea ca mărime din Europa. Podul, care are o lungime de aproximativ 2 km, oferă șoferilor un acces mai ușor la litorul, în loc să traverseze Dunărea cu bacul. Cu toate acestea, există probleme cu suprafața de asfalt, care îi afectează funcționalitatea. Construcția podului a costat peste 500 de milioane de euro, din care o parte a provenit din fonduri europene. Acesta a fost inaugurat anul trecut, dar nu a fost încă predat beneficiarilor.

Mai multe