Cum se lucrează pe Autostrada TransCarpați! Noi imagini filmate cu drona
Construit pe bucăţi! Cel mai important proiect rutier al României, Autostrada Sibiu - Piteşti, prima peste munţi din ţara noastră, în lungime de 123 kilometri, ar putea fi gata în 2028. La Lotul 1, Sibiu (Şelimbăr) - Boiţa, muncitorii lucrează de zor: la viaductul Tălmăcel au mai rămas de turnat şase segmente.
Potrivit celor mai recente imagini cu viaductul Tălmăcel, de pe Autostrada TransCarpaţi, real izate cu drona şi postate de Ioan Adrian Gica pe canalul său de YouTube, se apropie de finalizare cea mai complexă lucrare de pe primul lot, Sibiu (Şelimbăr) - Boiţa. „Lucrările la viaductul Tălmăcel au evoluat foarte bine.
S-au demarat lucrările de cofrare şi de armare a pereţilor grinzii. Se lucrează şi imediat după viaductul înspre Boiţa, unde s-a început decopertarea suprafeţei ce trebuie adusă la nivelul căii de rulare pe viaduct”, detaliază autorul filmării. Mai sunt şase segmente de turnat, iar dacă se păstrează cadenţa de un segment la şase zile, acestea vor fi finalizate în aproximativ o lună, după cum apreciază specialiştii.
Spre sfârşitul lunii martie se va trece la hidroizolarea căii rutiere, la asfaltare, la montarea elementelor de scurgere şi captare a apelor pluviale şi la montarea elementelor de siguranţă rutieră şi a stâlpilor pentru iluminat. Au fost publicate, de asemenea, imagini cu lucrările la centrul de întreţinere şi coordonare de la Boiţa, precum şi de la Pasajul DJ 105G Tălmaciu - Sadu, scrie Adevarul.ro.
Viaductul Tălmăcel are o înălţime de 30 de metri
Dată fiind seriozitatea cu care se lucrează pe şantierul austriecilor de la compania Porr, cei care au câştigat licitaţia pe Segmentul 1, internauţii apreciază munca acestora drept o „lucrare de artă”, dar şi „un exemplu de profesionalism ce reprezintă normalitatea în Occident”. Pentru proiectarea şi execuţia primului lot, contractul a fost semnat în aprilie 2019, iar lucrările au demarat un an mai târziu.
Viaductul Tălmăcel, cea mai dificilă dintre lucrările de pe această secţiune, prevede opt deschideri şi are o înălţime de 30 de metri. Autostrada A1 Sibiu - Piteşti se va conecta cu DN 7 / Valea Oltului la Boiţa, printr-un sens giratoriu.
Asociaţia Pro Infrastructura consideră că nu se va circula pe A1, peste munţi, în mai puţin de 10 ani. Ministerul Transporturilor spune însă că în 2028 vom putea circula pe autostrada Sibiu – Piteşti.
Stadiul lucrărilor pe cele cinci segmente ale autostrăzii
- Segmentul 1. Pe tronsonul Şelimbăr - Boiţa, de pe A1 - Autostrada TransCarpaţi, lucrările sunt avansate. Întregul segment (13 kilometri), care costă 140 de milioane de euro, ar urma să fie gata la finalul anului.
- Segmentul 2. Pe tronsonul Boiţa – Cornetu (31 de kilometri) încă nu se lucrează, dar Ministerul Transporturilor a semnat deja contractul cu asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret. Acest segment va costa un miliard de euro, fonduri europene). 49 de poduri şi viaducte, dar şi şapte tuneluri ar urma să fie gata până în 2028.
- Segmentul 3. Acesta e cel mai greu, având în vedere că reprezintă porţiunea prin munţi - 37 de kilometri, între Cornetu şi Tigveni. Licitaţia a fost suspendată, din cauza unei contestaţii. Aici vor exista 95 de poduri şi un tunel de 2 kilometri. Termenul de finalizare prevăzut este 2028. Valoarea estimată pentru acest lot este de peste cinci miliarde de lei.
- Segmentul 4. Tigveni - Curtea de Argeş (10 kilometri), e atribuit tot companiei austriece Porr. Costurile se ridică la 400 milioane de euro, iar finalizarea e prevăzută pentru 2026. Lucrările cuprind 12 poduri, pasaje şi viaducte.
- Segmentul 5. Tronsonul Curtea de Argeş - Piteşti măsoară 30 de kilometri. Constructorul, compania italiană Astaldi, intenţionează să aducă peste 1.000 de lucrători asiatici. Tronsonul cuprinde 13 poduri, trei pasaje, un viaduct şi trei noduri rutiere. Lucrările au fost demarate astă-toamnă.
Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram!