4 idei de optimizare a unei afaceri cu ajutorul inteligenței artificiale (AI)
Conform datelor Eurostat, doar cca. 10% dintre companiile din Uniunea Europeană folosesc în prezent aplicații din domeniul inteligenței artificiale (AI) și machine learning (ML), în contextul procesului de eficientizare a luării deciziilor. Implicarea inteligenței artificiale în domeniul business-ului aduce cu sine multiple implicații și beneficii: sistematizarea și automatizarea activității, eficientizarea procesului și reducerea timpilor morți, reducerea la minimum a erorilor etc.
Integrarea acestei noi forme de tehnologie informatică poate reprezenta o bornă importantă în evoluția oricărui business. Dar cum și în ce fel poate AI să ajute efectiv o afacere privată?
Iată 4 idei de optimizare a unei afaceri cu ajutorul AI și ML
1. Targetarea inteligentă a publicului vizat
Orice model de business vizează profilul „buyer persona”, respectiv a clientului ideal căruia i se adresează produsul sau serviciul oferit. Targetarea acestuia prin mesaje directe, țintite și personalizate poate să aducă mult mai multe beneficii (conversii) decât mesajele generale și campaniile non-direcționate. Atât pe rețele sociale, cât și prin e-mail sau alte metode de transmitere a mesajelor, AI și ML pot ajuta la creșterea nivelului de personalizare a unui anumit mesaj, pentru ca acesta să devină cât mai apropiat de ceea ce-și dorește clientul cu adevărat. De asemenea, prin folosirea AI se pot reduce considerabil bugetele alocate campaniilor publicitare generale, prea puțin eficiente și care nu reușesc să provoace interesul potențialilor clienți.
2. Servicii clienți pe bază de chatbots
Deținerea unui business înseamnă o interacțiune continuă și pozitivă cu clienții. Serviciul clienți tradițional impune o interacțiune limitată temporal și foarte imprevizibilă, din cauza factorului uman, astfel încât, după anumite ore sau în zile nelucrătoare, acesta nu poate fi furnizat. Pentru a nu avea o astfel de problemă, se impune furnizarea de servicii pe bază de chatbots, cu mesaje preînregistrate sau chiar de tip ML, capabile să ofere informații relevante, la orice oră.
3. Utilizarea unei platforme AI dedicate pentru analiza datelor de afaceri
Stabilirea unei relații noi de afaceri implică anumite riscuri. O cunoaștere cât mai completă și cuprinzătoare a viitorului parter sau conștintizarea riscului pe care acesta îl are din punct de vedere al solvabilității se poate realiza doar prin intermediul unei platforme dedicate de analiză automată a datelor și informațiilor relevante. Un astfel de AI este Termene_AI_360, dezvoltată de compania de date financiare românească Termene.ro, platformă capabilă să realizeze procese cu inteligență artificială complexe, bazate pe algoritmi ML, prin care se pot estima și evita o serie de riscuri în afaceri.
4. Inserează tehnologia de căutarea vocală
Marile site-uri de cumpărături online încep tot mai mult să integreze pe platformele lor tehnologii care permit procesarea limbajului uman și integrarea lui într-un proces informatic capabil să ofere rezultate relevante similare unei căutări tradiționale. Impunerea unei facilități prin care i se poate oferi clientului posibilitatea efectuării unui cumpărături în timp ce conduce, de exemplu, fără să fie nevoit să tasteze acea căutare, va crea o emulație importantă pentru vizitatorii platformei. Tehnologia este încă costisitoare, dar, în viitor, aceasta va fi una uzuală și accesibilă tuturor.
Desigur, tehnologia evoluează, astfel încât aplicațiile AI în business ajung să fie tot mai diversificate și cu un impact ridicat. Este important ca optimizarea unei afaceri cu ajutorul AI să fie realizată cu ajutorul specialiștilor IT recunoscuți, care dețin expertiza și experiența necesare. AI trebuie integrat cu multă atenție și astfel configurat încât să aducă un plus-valoare afacerii.