Câți angajați mai lucrează de acasă odată cu finalul pandemiei de Covid-19
Chiar dacă pandemia de Covid-19 s-a terminat, iar angajații au reluat munca de la birou, obiceiul de a lucra de acasă a rămas un beneficiu util pentru o parte dintre angajați, mai ales în situațiile în care munca lor este de birou, iar activitatea acestora este una care poate fi desfășurată de la distanță. Cu toate că sunt mai puține cazurile în care munca se desfășoară de acasă, tendința de a lucra remote nu încetează odată cu dispariția pandemiei de Covid-19.
Cum să gestionezi munca de acasă, ca angajator
Dacă ești un angajator care are angajați în regim de telemuncă, atunci este bine să ai grijă cum le organizezi activitatea. De exemplu, poți gestiona activitatea acestora mai bine dacă știi cum să comunici bine cu ei în lucrul de la distanță și dacă organizezi întâlniri scurte, dar eficiente, de lucru. Pentru a fi mai eficient și priceput în relația de la distanță cu angajații, poți ține cont de o listă de sfaturi care să te ajute în gestionarea aspectelor care țin de lucrul remote.
Poți, de exemplu, să le spui să-și organizeze bine munca în timpul programului de lucru, astfel încât să nu existe nevoia de a lucra peste program pentru multe ore de muncă. Acesta este un aspect destul de apreciat de angajați, mai ales dacă au copii de care trebuie să aibă grijă.
Tendințe în cazul lucrului de acasă sau de la birou
Dacă 2021 a fost dominat de tendința de a lucra de acasă, 2022 pare să fie diferit. Prima jumătate a anului și perioada verii au venit cu un mix între dorința angajaților de a lucra de acasă și dorința angajatorilor de a încuraja revenirea la birouri pentru mai multă eficiență.
Chiar dacă toamna și începutul iernii vin cu dorința angajaților de a lucra de la birou, mai ales pentru a reduce costurile cu facturile la energie și cu utilitățile, cum ar fi încălzirea. O parte dintre angajați cer companiilor să lucreze și în regim hibrid - de la birou, dar cu posibilitatea de a lucra din când în când de acasă (o zi pe săptămână este un caz destul de comun).
Sfaturi pentru a gestiona munca de acasă, ca angajat
Dacă ești un angajat care încă lucrează în regim de telemuncă, atunci este bine să știi cum să-ți gestionezi mai bine munca. Printre prioritățile tale ar trebui să fie gestionarea bună a timpului, comunicarea bună și la timp cu colegii și cu managerii, cu colaboratorii și cu partenerii.
- Închide notificările și pune telefonul pe silențios. De fiecare dată când ți se aprinde telefonul, atenția ta a fost schimbată de la lucrurile importante. Gândește-te la câte minute ai pierdut. Așa că sfatul nostru e: închide notificările telefonului și ale calculatorului.
- Lucrează la un singur task odată. Poate te vezi ca un om care este foarte bun la multitasking, dar să știi că strategia cea mai bună este să lucrezi la un singur task odată. Nu mai lucra la 4 lucruri deodată, pentru că nu vor face decât să-ți fie o distracție inutilă. O să fie prea multe și nu ai nevoie să pierzi atât de multă energie degeaba. Concentrează-te pe un singur lucru și du-l la bun sfârșit impecabil. Atunci vei simți satisfacția reușitei.
- Fă o pauză și niște exerciții de relaxare. Ai nevoie de o pauză din când în când. Trebuie să-ți relaxezi mușchii. Așa că, din când în când, ridică-te de pe scaun și fă câteva exerciții. Dacă poți face o plimbare în aer liber, ar fi minunat.
- Investește în echipament și pentru a-ți face un spațiu de lucru mai plăcut. Poți să-ți achiziționezi un laptop care funcționează mai rapid, un scaun de birou mai comod și să-ți decorezi spațiul cu plante sau flori care să te facă să te simți mai productiv și mai inspirat.
Indiferent dacă lucrezi încă de acasă sau mergi la birou, important este să-ți organizezi bine și eficient timpul, să fii mai încrezător, astfel încât să ai timp și de lucrurile care îți aduc zâmbetul pe buze sau te fac să te simți mai bine cu tine și cu cei dragi. Fii mai eficient și îți vei găsi timp și pentru hobby-urile tale sau pentru momente fericite cu familia și prietenii.