Influencerii și-au luat țeapă. Cum au fost păcălite Oana Roman și Ana Morodan cu „brânza Regelui Charles al III-lea"
Oana Roman, Ana Morodan și alți influenceri cunoscuți din țară „au luat țeapă”. Un YouTuber a decis să demonstreze cât de ușor pot unii creatori de conținut să promoveze un produs, fără ca măcar să îl testeze înainte sau chiar să verifice dacă este real. În plasa lui au picat mai mulți influenceri care inițial s-au simțit onorați să primească „brânza Regelui”, dar care după ce au aflat de păcăleală, zâmbetul le-a dispărut de pe buze.
YouTuber-ul care a păcălit o mulțime de influenceri din România
„Nicknamedpete” este YouTuberul care a decis să facă acest experiment. Tânărul a decis să trimită câtre 8 influenceri cunoscuți din România pachete de PR, sub titulatura de „Curtea Regală a României”, care nu are nicio legătură cu instituția „Casa Regală a României” și nici cu „Familia Regală a României”.
Pachetul conținea un produs inventat sub numele de „brânza Regelui Charles al III-lea”. Produsul, desigur, are în spate și o poveste fictivă, dar inedită: o enclavă de călugări din vecinătatea satului Viscri i-ar fi trimis această brânză drept dar de botez Regelui Charles al III-lea. Brânza ar fi fost produsă la mănăstirea fictivă "Cloașter", care a decis să mai producă un lot cu ocazia aniversării de 75 de ani ai Regelui Charles.
8 influenceri au degustat „Brânza Regelui”
Tânărul și-a pus astfel tot planul în aplicare pas cu pas: s-a dus prin Piața Obor și chiar la o biserică pentru a găsi brânza perfectă „cu iz duhovnicesc”, dar fără succes. S-a folosit până la urmă de o brânză camembert, de origine poloneză, pe care a cumpărat-o cu doar 7 lei. A ambalat-o într-o hârtie simplă maro, legată cu o sfoară și închisă cu un sigiliu.
Brânza a fost pusă într-o nefericită cutie roșie care încerca să imite o cutie de calitate, iar alături de brânză a așezat și niște sticluțe de vin românesc și o scrisoare destinată „norocosului” influencer, în care i se adresă și o invitație la un eveniment privat cu regi!
Cu ajutorul Inteligenței Artificiale, YouTuber-ul a reușit să genereze o identitate fictivă a unui presupus șef al departamentului de comunicare, a creat un mail și gata! Din 16 influenceri contactați, 8 au acceptat invitația de a promova „brânza Regelui” printre care Oana Roman, Ana Morodan, Claudisky și chiar soția lui Flick!
Tânărul a făcut totul ca la carte, așa că s-a prefăcut că este șoferul „Curții Regale” și a livrat chiar el pachetele „onorifice”.
Reacția Oanei Roman după ce a aflat că totul a fost o păcăleală
Reacțiile influencerilor au fost pline de entuziasm inițial. Oana Roman, de pildă, s-a arătat extrem de fericită de acest moment.
„Am primit o cutie misterioasă în care văd că este un plic cu sigiliu. <<Curtea Regală a României>>! Wow!” a fost reacția Oanei Roman atunci când a prezentat urmăritorilor de pe Instagram cadoul primit.
„Povestea este senzațională. Această brânză a fost produsă pentru festinul aniversar, din noiembire, organizat la Palatul Buckingham cu ocazia onomasticii de 75 de ani a Regelui Marii Britanii. Sunt onorată că am primit această brânză de la <<Curtea Regală a României>>”, a spus Oana Roman în filmarea de pe Instagram.
Totuși, iată că momentul dezvăluirii a venit, iar clipul în care YouTuber-ul arată că totul nu a fost decât o mare farsă nu le-a picat prea bine influencerilor.
Oana Roman a reacționat și ea imediat pe pagina sa de Instagram: „Nu. Eu nu am căzut în plasă. Doar m-am prefăcut. Am postat, apoi am șters, dar am păstrat postărilor ca să existe probe la dosar pentru acest infractor. Am dat mail în care rugam să confirme cine e și am trimis pe WhatsApp toate informațiile către cineva care lucrează cu Casa Regală pentru a investiga speța, iar acest personaj să răspundă legal pentru ceea ce face”.