10 lucruri pe care cinematografele n-o să ţi le spună niciodată
1. Suntem demodaţi? Niciodată!
Chiar dacă pare greu de crezut, cinematografele au rămas aceleaşi, în ciuda invaziei cablului, internetului şi a celorlalte media. Deşi acestea au suferit o criză în 2005, boxoffice-ul a început să-şi revină până în prezent.
Însă bunăstarea este datorată în mare parte inflaţiei, ce a determinat scumpirea biletelor.
2. Ne îmbogăţim sub ochii voştri
Reclamele dinaintea filmelor sunt extrem de scumpe şi aduc un mare beneficiu industriei cinematografice.
Jason Thompson este cel care a iniţiat o petiţie împotriva acestor reclame: "Mă întreb de ce preţul biletelor continuă să crească, iar noi suntem forţaţi să ne uitam la aceste reclame în acelaşi timp", însă el continue să se întrebe şi în prezent...
3. Dacă te-ai plictisit de blockbustere, poate ai noroc!
Tehnologia digitală poate însemna un pas înapoi faţă de blockbustere. Hollywoodul a generat producţii în serie, când industriile încep să se axeze pe cele specializate: sunt ieftine şi mult mai uşor de folosit.
4. Am prefera să nu vii la premiere
Contrar a ceea ce se vehiculează la Hollywood, şi anume că profitul din noaptea premierei poate dezvălui succesul ce-l va avea filmul, cinematografele nu sunt atât de îngrijorate dacă nu umplu sălile la premiere.
Iar asta pentru că plătesc o parte din preţul biletelor studiourilor şi cu cât filmul ţine mai mult în cinematografe, cu atât taxa plătită se micşorează."Dacă am avea un film precum Titanic, care să dureze luni la rând, ar fi de vis", explică Bruce Taffet, director al cinematografului Pearl din Philadephia.
5. Existăm prin promovare
Nu aţi observat că experienţele la cinematograf au devenit mult mai interesante? Şi asta datorită tehnologiilor 3D şi IMAX, ce evident sunt mai scumpe şi implicit aduc mai mulţi bani. Nu de alta, dar scopul principal este profitul.
6. Concesiile noastre sunt atât de profitabile...încât e ridicol
Faptul că există standurile de unde îţi poţi lua sucuri şi floricele, aduce un profit cinematografului. Şi atunci de ce sunt atât de scumpe?
Pentru că aceste standuri guvernează cinematografele, având în vedere că patronii de fast-food nu au voie să vândă în sălile de cinema.
Plus de asta, mai există şi un factor emoţional, deoarece de fiecare dată când dai banii de o pungă de floricele, cumperi şi un pic din experienţa pe care o vei trăi în acel film.
7. ...aşa că mai bine facem şi un bar
Unele cinematografe încearcă să-şi diversifice oferta şi să ofere mai multe decât tradiţionalele floricele şi bomboane. Astfel, ceea ce pare pentru tine o chestie foarte originală, pentru ei înseamnă şi mai mulţi bani.
8. Să fim sinceri, telefonul vecinului tău nu ne prea interesează
Cu toţii am trăit asta: stăteam liniştiţi şi ne uitam la film, când suntem întrerupţi din starea noastră de un telefon ce sună. Acest lucru se întâmplă constat, deoarece oamenii au devenit foarte dependenţi de telefon.
Însă, cei mai mulţi care deranjează sala de cinema sunt adolescenţii, iar ei sunt baza. Din acest motiv, nimeni nu-i mustrează prea tare.Se merge pe principiul pierzi clienţi, pierzi bani. Şi nu se vrea asta, nu?
9. Să mergi la film poate dăuna auzului
În unele săli de cinema, din cauza tehnologiilor avansate, se poate atinge un nivel asemănător cu cel al unui concert rock, ceea ce contribuie la influenţarea (în mod negativ) auzului tău.
10. Cel mai indicat ar fi să mergeţi la filme în februarie
A merge la film este o activitate sezonieră. Astfel, majoritatea cinematografelor strâng peste 40% din profit în doar trei luni: mai, iunie şi iulie. Evident, lucrurile devin la fel de profitabile şi în timpul sărbătorilor de iarnă.