Adio, trenuri de viteză în România!
Erau rapide şi circulai cu ele în condiţii bune. Din păcate, trenurile Intercity, care opreau numai în staţiile din marile oraşe, au fost scoase din circulaţie. Motivul? CFR nu mai are vagoane.
Dau milioane de euro pe un kilometru de autostradă, însă, pentru reparaţia garniturilor de tren nu sunt bani. Sute de vagoane au fost scose din circulaţie, de-a lungul timpului, pentru că s-au stricat şi nu au mai fost reparate. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor se plâng că au ajuns la fundul sacului, aşa se face că şi vagoanele au fost trase pe linie moartă. Ceea ce a urmat este de tot râsul. Trenurile cu rang de Intercity, cu care ajungeam cel mai repede la destinaţie, nu mai există. Au fost scoase din graficul CFR, încă de anul trecut.
“Nu mai sunt vagoane disponibile pentru ele. Cele vechi s-au stricat, nu au mai fost bani de reparaţii, astfel că s-a renunţat la ele. Garniturile lor se află în componenţa trenurilor Regio, fostele Personale, şi InterRegio (Rapid şi Accelerat). Pentru ca mecanicii de locomotivă să nu fie daţi afară s-a redus numărul vagoanelor aflate în componenţa unui tren. Acum sunt câte două-trei”, a dezvăluit, pentru Click!, Florin Dobrescu, preşedintele Federaţiei Naţionale Drum de Fier.
Sursele noastre spun, însă, că ar mai exista un motiv pentru care s-a luat această decizie. Şi anume, infrastructura feroviară proastă, dar şi lucrările de reparaţii, care încetinesc trenurile. În mod normal, Intercity poate atinge 160 km/h, dar la noi nu se mai poate circula nici cu 60 km/h.
Trenurile rapide au fost puse în circulaţie în urmă cu 20 de ani şi au existat în grafic opt garnituri, câte două pe fiecare rută: Bucureşti-Timişoara, Bucureşti-Cluj, Bucureşti-Iaşi, Bucureşti-Constanţa. În prezent, CFR funcţionează cu 122 garnituri InterRegio şi 159 Regio.
Şefă de la CFR, audiată pentru şpagă
Procurorii DNA au deschis, ieri, un nou dosar de corupţie. De data aceasta o vizează pe Estrella Ştefănescu, şef de serviciu la CFR. Ea este acuzată că ar fi favorizat două firme în licitaţii, pentru preluarea multor trasee de la CFR Călători, pentru care încasau subvenţii. În schimb, a primit şpagă combustibil, cazări la pensiuni, telefoane, laptop, anvelope, revizie la maşină şi bani de nuntă. Femeia a fost dusă la audieri.