Berlusconi, acuzat de vulgaritatea modei din Italia
Colecţiile prezentate de creatorii italieni la Săptămâna Modei de la Milano, unul din cele mai importante evenimente internaţionale de fashion, au fost criticate de presa anglo-saxonă, printre care şi de publicaţii cu greutate ca Financial Times şi International Herald Tribune, care le consideră prea vulgare şi influenţate de umbra scandalurilor sexuale din această vară ale lui Silvio Berlusconi.
Astfel, Financial Times a scris că 'vara scandalurilor sexuale ale lui Berlusconi' i-a influenţat pe designerii italieni, care au prezentat colecţii prea transparente şi decoltate, lăsând să se vadă mult prea mult din corpul modelelor.
De asemenea, International Herald Tribune a comentat în articolul 'Berlusconi e de vină' că pe pasarelele de la Milano s-au prezentat 'atât de multe ţinute picante, sexy şi îndrăzneţe pentru a putea fi îmbrăcate provocator toate fetele de la una din petrecerile premierului italian'.
Toate aceste colecţii par a fi fost inspirate din costumele sexy şi provocatoare îmbrăcate de animatoarele din emisiunile de diverstisment care au consacrat canalele trustului Mediaset al premierului, adaugă Herald Tribune, criticând faptul că moda italiană ignoră realitatea frustă a crizei economice, dând ca exemplu o colecţie cu 'sutienul la vedere' a celebrului Giorgio Armani.
Criticile presei britanice au stârnit însă un val de indignare în lumea modei din Italia. 'Ţara noastră, în ciuda crizei, în acest sector este în continuare pe primul loc. Şi deranjează pieţele din New York şi Londra. Unica explicaţie pentru aceste critici e politică', a spus Mario Boselli, preşedintele Camerei Naţionale de Modă din Italia.
Italienii contraatacă criticile englezilor legate de vulgaritate
Vizat direct, Giorgio Armani a refuzat să comenteze criticile presei britanice, însă un articol publicat în secţiunea de modă a cotidianului italian La Stampa subliniază că numai de vulgaritate nu poate fi acuzată casa Armani, celebră pentru eleganţă.
'Nu cred că Berlusconi poate influenţa până şi moda...Nu are atâta putere. Oricum, în aceste zile nu am văzut nimic vulgar pe pasarele', a declarat şi Donatella Versace, adăugând că de obicei acest gen de critici erau direcţionate mai ales spre casele pariziene, cum ar fi Dior. Iar în acest an la Milano colecţiile au fost mai 'cuminţi' decât în anii trecuţi.
Creatoarea Laura Biagiotti crede că articolele presei anglo-saxone sunt 'un atac la adresa modei italiene, de aşteptat în vremurile de competiţie dură ale crizei', Angelo Marani e de părere că e vorba de 'pură invidie', în timp ce Cristina Tardito de la Kristina Ti a remarcat că jurnaliştii britanici ar face mai bine să vorbească strict despre haine, pentru că la atacuri politice se pricepe oricine.