Ce minunăţie de pasaj!
Cea mai mare investiţie realizată în Capitală după 1990, pasajul suprateran de la Basarab, se apropie de final.
Muncitorii lucrează în prezent la sudarea unui tronson de pod peste Gara Basarab, urmând ca de săptămâna viitoare să înceapă testele la podul hobanat, cel mai lat din Europa, care va lega Şos. Orhideelor de Bd. Nicolae Titulescu.
„Testele presupun verificarea rezistenţei hobanelor (cablurilor) şi a structurii de susţinere. Pe pod vor circula, de probă, camioane de mare tonaj pentru a vedea cum se comportă construcţia", ne-a spus Ion Dedu, director executiv Direcţia de Transporturi din cadrul Primărie Capitalei.
Podul are 5 benzi de circulaţie (în ambele sensuri), iar pe el va funcţiona o staţie de tramvai ultramodernă, acoperită cu sticlă.
Vestea bună pentru cei care locuiesc în zona Bd. Nicolae Titulescu este că pasajul va fi dotat, la toamnă, cu panouri care absorb zgomotul produs de autovehicule şi tramvaie.
Potrivit edililor, pasajul va fi dat în folosinţă în luna decembrie a acestui an, iar pe el vor putea circula în jur de 60.000 de autovehicule pe zi.
Podul hobanat (sprijinit de cabluri) are 40 de metri lăţime, fiind astfel ce l mai lat din Europa. Pentru a-l sprijni, constructorii au ridicat un pilon de 80 de metri înălţime la intersecţia Bd. Dinicu Golescu cu Şos. Orhideelor
Cifrele pasajului suprateran
Lungimea totală: 1.900 metri
Lungimea podului: 1.607 metri
Lăţimea podului: 40 metri
Suprafaţa totală: 55.880 metri pătraţi
Costul lucrărilor: 130 milioane euro
Cel mai înalt punct: 80 de metri (pilon)
Capacitate trafic: 60.000 de vehicule pe zi
Data începerii lucrărilor: octombrie 2006
Data finalizării lucrărilor: decembrie 2010
Victime: un inginer portughez şi-a pierdut viaţa pe şantier
Podul hobanat supratraversează Calea Griviţei şi coboară, cu ajutorul unor rampe, înBd. Nicolae Titulescu