Chinezii au inaugurat cel mai lung pod din lume: 42 de kilometri - VIDEO

Ultima actualizare:

Podul Qingdao-Haiwan este cu aproape 5 kilometri mai mare decât Lake Pontchartrain Causeway, din Louisiana, care deţinea precedentul record mondial. Lungimea construcţiei este de 174 de ori mai mare decât Tower Bridge, care traversează râul Tamisa, din Londra. Peste zece mii de muncitori chinezi au lucrat la construirea podului, început de la capete spre centru. Podul chinez , căruia îi este garantată o durată de viaţă de 100 de ani, a costat peste 1,5 miliarde de dolari.

La construcţia sa au fost utilizate peste 450.000 tone de oţel şi peste 2,3 milioane de metri cubi de beton, echivalentul a 3.800 de bazine olimpice de înot pline ochi.. Cu acest pod care trece peste un golf, şoferii navetişti care trebuie să parcurgă ruta dintre Qingdao şi Haiwan, au un traseu mai scurt cu 30 de kilometri şi fac o economie de timp de aproximativ 20 de minute. Experţii se aşteaptă ca podul să genereze un venit de aproximativ 5,8 miliarde de dolari în primii 20 de ani de la intrarea în folosinţă.

Rezistent la cutremure şi taifunuri

Eforturile inginerilor proiectanţi de la compania chineză Shangdong Gausu au fost colosale: o înclinaţie mai mare cu un singur milimetru, ar fi putut duce la prăbuşirea întregii construcţii. Însă proiectul este încununat de succes.

Podul cuprinde şase benzi pentru maşini, iar autorităţile din China estimează că el va fi traversat în fiecare zi de cel puţin 30.000 de maşini. Viteza de circulaţie a autovehiculelor acceptată pe pod este însă de doar 80 de kilometri pe oră. Vestea bună pentru aceia care se tem de cutremure, este că gigantul peste Marea Chinei rezistă la seisme de până la opt grade pe scara Richter. Susţinut de 5.200 de coloane, podul a fost construit să reziste şi la taifunuri. Inginerii asigură că nici în cazul în care o navă se va lovi de vreunul din pilonii de siguranţă ai podului, construcţia nu va fi afectată. Însă podul ale cărui imagini au făcut înconjurul lumii va pierde peste doar câţiva ani titlul din „cartea recordurilor".

În 2016, China vrea să dea în folosinţă un pod şi mai mare, de 50 de kilometri lungime. Construcţia începută în 2009 va face legătura între trei mari oraşe din sudul ţării, Hong Kong, Zuhai şi Macao. Potrivit unor declaraţii făcute de vicepremierul chinez Li Keqiang, construcţia va avea forma literei „Y" şi are ca scop creşterea schimbului comercial între cele trei mari oraşe. „Podul va contribui la dezvoltarea transporturilor şi la prosperitatea economică a zonei Deltei Râului Pearl şi va menţine stabilitatea economică în Hong Kong şi Macao", aprecia la inaugurarea construcţiei şi vicepreşedintele Comisiei Naţionale pentru Dezvoltare şi Reformă, Zhang Xiaoqiang.

Beijingul a programat pentru megaconstrucţia aceasta un buget de peste 10,65 miliarde de dolari. Podul va include şase kilometri de transport subteran, ce va reduce considerabil, cu până la oră durata călătoriei între cele trei oraşe. Construcţia podului inaugurat ieri cu fast a fost contestată la începutul anului de diverse organizaţii de protecţia mediului, care au explicat că podul- uriaş riscă să producă pagube imense ecosistemul marin şi ar putea pune în pericol specia rară de delfin alb chinezesc.

Infrastructura, o prioritate a Beijingului

Oficialii de la Beijing au promis însă că vor proteja ecosistemul oceanului şi peştii din zonă. China bate în ultima vreme record după record în materie de infrastructură de transport. În urmă cu doar câteva zile Beijingul a inaugurat linia de mare viteza Beijing - Shanghai, pe care trenurile rulează cu o viteză de 300 de kilometri la oră. Călătorii vor parcurge distanţa de 1.318 de kilometri dintre cele două metropole în mai puţin de cinci ore.

Un altul, mai trainic şi mai frumos

Podul Qingdao-Haiwan nu va rămâne multă vreme în cartea recodurilor. China plănuieşte ca în 2016 să dea în folisnţă un alt pod de 50 de kilometri lungime, care să lege Hong Kong, Macao şi Zuhai. Proiectul are o însă o problemă: în Hong Kong şi în Macao se circulă pe partea stângă a străzii, în Zuhai se circulă pe partea dreaptă.

Construcţia gigant bate recordurile 

Amplasat deasupra unui golf al Mării Chinei (din sud-estul ţării), podul care leagă Qingdao şi Haiwan are o lungime de aproape 42 de kilometri, depăşind cu circa 5 kilometri recordul pe care îl deţinea până acum o construcţie similară în statul american Louisiana. Podul chinez , căruia îi este garantată o durată de viaţă de 100 de ani, a costat peste 1,5 miliarde de dolari. La construcţia sa au fost utilizate peste 450.000 tone de oţel şi peste 2,3 milioane de metri cubi de beton. Autorităţile din China estimează că podul va fi traversat în fiecare zi de cel puţin 30.000 de maşini. Podul cuprinde şase benzi pentru maşini.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regina Letizia și Regele Felipe Foto Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
cumparaturi supermarket alimente  shopping (2) jpeg
junjun1 jpeg
michael jackson jpg
restaurant foto unsplash jpg
dulciuri jpg
Blocuri Bucuresti FOTO Shutterstock jpg
somn pexels jpg
autostrada 5 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net